En verder op de weg.. - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu En verder op de weg.. - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

En verder op de weg..

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

04 December 2011 | Australië, Rainbow Beach

Nadat ik s'ochtends rond elf uur terug kwam met de boot waren Arjen en Rong al in de buurt en na een korte openbare douche gingen we met 'Heather' en Anja(ons brood/gril rooster apparaat op pad).
Op naar Rockhampton. HOewel ik toch moe was, was het een erg gezellige rit. Leuke muziek geluisterd zoals -'Born to be wild', 'She moves in her own way', en 'Born to be Alive'
En deze nummers en de vele anderen zorgden voor een melige sfeer. Onderweg hebben we gelachen om de borden langs de weg. Ook hier in Australie weten ze dat de lange wegen soms saai zijn, hoe mooi ze ook zijn. Daarom zetten ze borden langs de weg met teksten als:
- Are we there yet?
- Rest or R.I.P
- Survive this drive
- Still 2hrs to Rocky Kids!
- Trivia helps to stay alert!
- Fatigue zone: Question one: WHat's the biggest mountain in Qnsland?
- Fatique zone: Answer: Mount Bortle Frere
Lange rechte wegen waar je makkelijk in slaap valt.
Uiteindelijk een camping gevonden, rijst gegeten om de volgende dag de rest tot Rainbow Beach te rijden..
03-12
We werden wakker in het bos/natuurpark waar we geslapen hadden en ik werd mijn tent uitgebrand. Vaste ochtend dingen doen, maar het ontbijt uitgesteld.Ik had nog geen trek dus ging ik even een mooie ochtend wandeling maken. Wat vlinders, mooie planten en het geluid van een wegspringende kangoeroe tijdens de loop en voordat we weg reden toch even wat broodjes gegeten.
De 600km rit kon beginnen en we wisselden steeds van bestuurder. We kwamen rond de middag in een dorpje en ik had wel trek. We gingen een koffie huisje zoals in de film binnen(helemaal leeg in een kale stad) en ik bestelde mijn heerlijke cappucino en samen met Arjen nam ik een huisgemaakte quice. Superlekker en na ervan genoten te hebben konden we er weer tegenaan.
WE stopten bij een grote supermarkt , de Woolsworth, waar de kerst versiering ruim aanwezig was en ik werd eraan herinnerd hoe het bij jullie is. Winkels vol pepernoten, kerst versieringen al paraat, koud, kill weer en de gezelligheid in de huizen.
Hier is het anders en raar te geloven dat we rond de feestdagen zitten.
WE hadden eten gekocht, gepint en reden 10m verder om te tanken. Tank was weer vol, kregen 8c per L. korting door de kassabon van de supermarkt, wat een benzine prijs van $1.34/L betekend en we konden nu eindelijk weer de weg op. Ik start de auto, zet haar in drive stand, stuur naar rechts als er een vrouw enthousiast begint te zwaaien. Ik dacht al wat stuurt dit gek, en ja, je zal eht begrijpen, een flat tire. Lekke band!
Hierzaten we niet op te wachten, maar dat is het leven, je word getest met tegenslagen en al snel stonden we in de volle zon een band te verwisselen. WE konden eerst geen reserve wiel vinden, zat onder de auto met een ingenieus systeem(ja de boekjes helpen dus wel). Toen bleek onze moersleutel niet goed te passen, maar voor elk probleem is een oplossing en we kregen hulp van het mevrouwtje van het tankstation(haar moersleutel).
Moeren los, auto omhoog, wiel eraf, wiel erop, vastdraaien en laten zakken. We zijn niet geschikt voor een F1-team maar we konden weer normaal rijden. Gedag en bedankt gezegd tegen onze hulp, banden spanning gecontroleerd en door naar Rainbow Beach.
Na een prachtige , lange, lege weg kwamen we aan en sliepen we sinds tijden weer met een matras onder osn rug.

04-12
Vandaag hebben we de briefing gehad van onze FraserIsland tour, echt geweldige humor hebben die mensen hier. (Respect is hier het sleutel woord dus dat werd ons duidelijk gemaakt voordat we het bijzondere eiland mochten betreden).
Zometeen gaan we een potje voetballen hier en morgen met Arjen in konvooi van het vaste land af.

  • 04 December 2011 - 13:49

    Victor:

    hahaha
    rest or R.I.P geweldig!
    die wegen zien er ook wel echt vet lang uit!

  • 04 December 2011 - 13:49

    Victor:

    hahaha
    rest or R.I.P geweldig!
    die wegen zien er ook wel echt vet lang uit!

  • 04 December 2011 - 16:19

    Jordy:

    Hee sander,
    Vandaag zondag 4-12 ook de albert heijn in kerstsferen gebracht. Aardig lang bezig geweest. En ook ik heb m'n rijbewijs gehaald :D

    Blijf genieten en groetjes uit Waddinxveen.

  • 05 December 2011 - 08:56

    Peter:

    Hoi Sanderman,
    Ik sluit me helemaal aan bij Victor, ook dit reisverslag en de foto is helemaal toppie.
    Bedankt voor het mooie Sinterklaas gedicht, dat was een geweldige verrassing.
    Mazzel tof, Shalom.

  • 05 December 2011 - 10:33

    Jan Tol:

    Ha Sander,
    Ik kwam toevallig je vader tegen die vol enthousiasme vertelde over je prachtige reis. Meteen even je site bezocht. Fantastisch, geniet er van !
    Je ouwe trainer van de C1, mede namens Bruce.
    groet, Jan Tol

  • 05 December 2011 - 10:38

    Mama:

    Hey san
    Flat tire hem moet niet gekker worden,goed dat je het hebt kunnen verwisselen!
    Dankjewel voor je mooie gedicht de mijne staat nu gewoon via hotmail .Hopenlijk nu wel te lezen voor je
    Je bent zo ver weg maar toch dichtbij
    lots of love mama

  • 05 December 2011 - 21:08

    Bonnie:

    Hoi Sander,
    Wat leuk om al je verhalen te lezen! Ik kom er nu achter dat je al zoveel geschreven hebt dus heb aardig wat moeten inhalen. Heel vel plezier nog en ik ga je zeker verder volgen!
    Liefs,

  • 05 December 2011 - 22:17

    Milou:

    Superleuk om je reisverslagen te lezen, hoop nog op vele meer! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 62533

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: