FraserIsland,Brisbane&SurfersParadise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu FraserIsland,Brisbane&SurfersParadise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

FraserIsland,Brisbane&SurfersParadise

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

11 December 2011 | Australië, Surfers Paradise


Het is zondag ochtend(bij ons) en ik zit heerlijk in de zon, in mijn zwembroek op een camping tussen twintig appartementen complexen (luxe flats). Er zijn alweer een aantal dagen voorbij gegaan en ik zal op mijn iPod de gebeurtenissen vertellen. daarvoor moeten we wel terug in de tijd, dus terug naar 05-12,maandag ochtend.
Raar maar waar, het was Sinterklaas. ik had de 4de gedichtjes naar mijn familie gestuurd en vandaag ging ik naar Fraser Island. We reden in convooi, 4jeeps en de achterste drie werden bestuurd door ons, de touristen. vooraan reed Joel de tour leader en aangezien Arjen en ik niet mochten rijden(1jaarrijbewijs) bleven wij in het voorste voertuig. ik zat de hele tour voorin met een leuke nederlandse meid, Aukje en met Joel achter het stuur. verder bestond onze groep uit Arjen, Echo(Taiwan),twee Koreanen met moeilijke namen, en Henrich und Rasmus uitDenemarken.
Met de Ferry gingen we naar het grootste zandeiland ter wereld waar we als eerst lake mckanzie bezochten. hier konden we zwemmen, het was schitterend en de eerste dingo"'s werden gespot. twee meisjes vonden het cool om naar de overkant van het meer te zwemmen dus heeft de hele groep ook nog 45min ongerust naar ze gezocht, de kneusjes van de groep waren benoemd en we gingen op weg om ons kamp op te zetten met tentjes. het weer werd op dit punt mindergoed tot slecht, niet koud maar wel erg nat en we hebben die avond gezellig onder de grote tent gekookt en gefeest  met 30man. veel lol, veel alcohol en veel dronken mensen. 
de volgende ochtend, er was eens een trailer waar het voedsel van onze groep en groep 2 inzat, en toen was een groot deel weg. de trailer was niet goed afgesloten en de dingo"'s hadden vlees,brood en kaas meegenomen. Stom,stom,stom.
met het beetje eten wat we nog hadden voedden we onszelf en we gingen op pad voor veel moois. het was een dag vol regenmaar het was toch mooi wat we zagen. Indian Head met de champagne pouls,the Pinnacles, het scheepswrak op het strand en een riviertje waar je kon zwemmen en douchen.
smiddags tijdens de lunch hebben we ook nog gelachen. we hadden niet veel lunchvoer en na de karige wraps waren we als groep nog hongerig als dingo"'s. we wisten dat er in onze auto,leading vehicle, nog koekjes en cake voor algemeen gebruik lagen, dus nog geen vijf minuten later zaten de Nederlanders en twee Denen op de achterbank de koekjes en cake op te eten. het was een heel avontuur en terug in het kamp vroegen de blonde Zweedse meiden(die niet knap waren zoals altijd wordt beweerd) zich af waar de koekjes waren, maar wij wisten van niks, gelukkig had Joel nog een pak dus was iedereen gelukkig met thee, oploskoffie en koekjes.
S"avonds werd er samen gewerkt dor de groepen en werd er met alle resten pasta genaakt, veel ste veel maar goed. tijdens het koken gingen de mannen op het strand voetballen, waar ik echt even aan toe was na 6 weken, totdat twee dingo"'s sneaky tshirts gejat hadden en we maar gestopt waren. de shirts lagen op een stapel en toen niemand keek doken de dingo"'s erop. Savonds werd er weer gefeest en ik ging naar Aukje naar het kamp wat een stukje verderop zat. er waren drie groepen van elk 30 man en Aukje had vrienden(canadese aziaten alias "de peanuts") in een andere groep dus ging ik daar ook kijken. een grootfeest. super gezellig, nieuwe gezichten gezien, mensen ontmoet, een tijd met Laurien(NL) gesproken en uiteindelijk werd er nog gitaar gespeeld en stonden er mensen op de jeeps te dansen, allemaal terwijl de dingo"'s sneaky om ons heen liepen opzoek naar eten, levend of dood. Nee, ze waren niet heel gevaarlijk zolang je maar niet alleen ergens terecht kwam met vier dingo"'s, want dat zou je niet winnen en je moest niet van ze wegrennen, dan pakken De wilde honden je, dus "gewoon" aggressief reageren. (toch spannend als je dan alleen naar je tentje loopt)
de volgende ochtend(07-12) regende het nog steeds, het kan niet altijd mooi zijn, en we braken het kamp af. we hadden geen echt ontbijt of lunch maar daar hadden Arjen en ik al een idee voor. we reden weg van ons kamp, met mij nog steeds zoals elke dag als DJ, wat iedereen wel beviel in de auto, een ingedutte Aukje en regen op de ruiten reden we over het strand naar de laatste bezoek plek, een meer. we moesten 2.2km lopen en ik had geen zin om in de regen te lopen dus ik rende vooruit en kwam aan in het paradijs. een woestijn vlakte die 15m stijl naar beneden ging waar een meer lag omringd door een zand berg en tropisch bos aan de andere kant. ik ging het water in, terwijl de regen uit de hemel viel en heb daar twintig minuten(leek een eeuwigheid) in stilte genoten van de indrukwekkende natuur. ik dacht nog even aan de dingo"'s die gelukkig niet kwamen en toen de rest kwam gingen ze ook het water in. we deden spelletjes om warm te blijven, het was geweldig met de engelse platte, droge humor en we hebben zelfs met 10 man van de zand heuvel gerold. toen terug naar de auto"s, terug naar het vaste land, terug naar het hostel en terug naar rong die niet mee was. Savonds hadden Arjen en ik wat in te halen dus bestelden we twee hoofdgerechten. heerlijk gegeten, de mannen gingen slapen  en ik ging met Echo naar het andere hostel waar Joel zou optreden. Echo ging vrij snel weg, en ik heb daar in een druk café, doodmoe, een aantal nummers geluisterd. er kwamen drie Duitse meiden aan mijn lege tafel bij me zitten en ik zag dat eentje bekend was. miriam had ik al een paar keer eerder gezien en gesproken dus na drie keer elkaar tegen komen dan toch nummers uitgewisseld na een gezellig avondje met een concert van Joel, toffe gitarist en tourleader. Ik ging terug en heb die nacht heerlijk geslapen in een droog en zacht bed, warm zonder regen, lekkende tenten, overgevende mensen, liefdebedrijvende mensen of rondsnuffelende dingo"'s. want na alle minder leuke dingen komen altijd positieve dingen.nachten waren afschuwelijk op het eiland.
donderdag reden we verder. richting brisbane door de sunshine coast. we hebben nog een viewpoint bezocht op een berg met prachtig uitzicht, het weer knapte op en na een hoop afdwalingen op de weg kwamen we in caloundra. hier vonden we eencamping voor de nacht.
vrijdag ochtend, een bijzondere dag want we gingen naar de AustralianZoo van Steve Irwin, een nationale held, en na vandaag ben ik hem echt gaan waarderen. we kwamen na een kleine rit aan en overal stonden grote foto"'s met zijn gezicht terwijl die een of ander wild dier vast had. binnengekomen hebben we rondgewandeld en dieren gezien die we nog nooit hadden gezien. Tasmanian Devil, geweldig, comodo faraan die onschuldig stil lag en andere dieren als krokodillen en otters. we zagen onze eerste koala"'s, wat ik bijzonder gaaf vond en we werden melig van de grappige luie dieren die 20uur perdag stoned in de boom hangen en slapen, echt mijn lievelingsdier. 
we gingen naar het stadion, gesponsord door de grootste merken(als LG) waar een leerzame, voorlichtings show werd gegeven met olifanten, slangen vogels met alle kleuren en natuurlijk krokodillen. we gingen naar het kangoeroe park, waar je tussen de kangoeroes liep, waar je ze kon voeren en aaien. dit was bijzonder en leuk terwijl ze gras uit je hand aten. daarna kwamen we in de koala tuin. Wauw!! de diertjes die ik een uur eerder als lievelingsdier had benoemd hingen op ooghoogte en onder controle van verzorgers mocht je ze aaien, supervet! we liepen verder langs vogelkooien, slangengrotten en de rode kangoeroe tuin en zagen weer een nieuw dier. de wombat, superleuk, de bolletjes van 30kg die bijna volledig van spier zijn, bolle varkentjes die 40km/uur kunnen rennen en je flink kunnen bezeren als ze tegen je op beuken. we namen de zootrain door het park en bezochten Asia waar drie olifanten, twee rode panda's en Bengaalse tijgers waren. terug naar het centrum waar een flink eerbetoon aan Steve was met foto, video en geschenken materiaal en toen was hij daar! niet Steve nee, maar de koala waar ik vervolgens mee op de foto ging. de verzorgster zette hem op mijn hand, legde zijn armen over mijn schouder en met een hand op zijn rug werd er een foto van mijn nieuwe vriend gemaakt, geniaal en mijn dag kon niet meer stuk. We namen een treintje naar het afgelegen Afrika waar giraffe, zebra's en batsende neushoorns waren(publiekstrekker) en we zagen opnames van het Australische zigzag. de dag zat erop, we gingen terug naar de camping om de dag daarna verder te reizen. een geweldige dag waar we naar uit hadden gekeken en die onze verwachtingen waar maakte. 
we reden de volgende ochtend, nog nat van de regen die die nacht gevallen was naar brisbane  waar we in de botanic garden zijn geweest en een wandeling door de stad gemaakt hebben. ik vond het mooi, de afwisseling van moderne en klassieke gebouwen en de hoge wolkenkrabbers die kleine kerkjes omringden. we reden door naar surfers paradise waar ik nu dus in de zon op de camping zit en zo naar de overkant van de we zal gaan, naar het strand!!

groetjes en tot snel


  • 11 December 2011 - 08:17

    Peter:

    Hoi Sander,
    Leuk dat tijdsverschil, het is hier nu zondagochtend en jullie zijn al een stuk verder in de dag. Als ik de kaart van Australië bekijk zijn jullie al een flink eind op weg richting Sydney. Het is weer een genot om al je belevenissen te lezen. Kanjer, take care en je weet wat het motto is, blijf genieten.
    Doeg -doeg Peter

  • 11 December 2011 - 08:53

    Mama:

    met een koalabeertje op de foto geweldig San!!!
    weer veel beleefd,zo te lezen
    heel veel liefs Mama

  • 11 December 2011 - 09:29

    Tante Hanny:

    Dat is een goed en mooi verhaal zo op de vroege zondagmorgen. We genieten nog steeds van je verslagen

    Hans en Hanny

  • 11 December 2011 - 10:26

    Oom Cees:

    Sader,
    een heel imposant verhaal. Voor zover ik hieruit opmaak is dat je puur naar je zin heb. Heb in de afgelopen periode gekwakked met het lichaam.
    Heb ook veel moeite om je verhalen op te nemen. Zacht gezegd gaat dat ook niet best meer. Maar dat neemt niet weg dat ik daaraan toegeef maar mezelf tracht te verplaatsen in jou belevenissen. Maak mezef wijs dat ik dan jou jongensachtige leeftijd heb.
    Ik kan niet genoeg zeggen: Sander geniet, geniet voordat je daar erg i hebt is alles voorbij. Dit zijn ervaren woorden van een grijs en belegen man
    Groet Oom Cees

  • 11 December 2011 - 11:09

    Sander De Genieter:

    Oom Cees, ik vind het echt geweldig dat u me volgt. Erg leuk om de reacties te lezen! Ik geniet zeker van dit grote avontuur en ben me er erg bewust van, elk moment van de reis, dat ik bezig ben mijn droom waar te maken. En dat ik die kans heb en ook aangenomen heb daar ben ik heel blij. Ik heb het erg naar mijn zin en op naar meer avonturen en dromen die ik kan najagen!
    Groetjes van een gelukkige, genietende buurjongen!

  • 11 December 2011 - 12:20

    Eva:

    Gelukkig ben je nog heel! (Ik bedoel: pas alsjeblieft op met die enge dieren, haha!)
    Leef, leer & geniet,
    Liefs Eva

  • 11 December 2011 - 20:39

    Robbert-Jan:

    gaat lekker daar zo te zien :P

  • 13 December 2011 - 06:10

    Sander De Heer:

    Het is dat ik hem niet mee mocht nemen naar huis, maar anders..

  • 13 December 2011 - 10:07

    Peter:

    Wat jammer nu, we hebben best nog wel een plekje over in het kippenhok.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 62536

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: