Familie, vrienden en dromen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu Familie, vrienden en dromen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Familie, vrienden en dromen!

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

24 December 2011 | Australië, Sydney

Honderachtentwintig dagen. Zolang ben ik nog hier. Australie mijn droom. Ik ben er erg bewust van en een dag voor kerst lijkt het me mooi om even een berichtje te sturen voor al die mensen die mij volgen.

Als kleine jongen droomde ik al over de andere kant van de wereld en langzaam aan is het een deel van mijn leven geworden. Wat eerst een droom was is nu werkelijkheid en geeft me een kracht die ik niet kende.

Ik zit hier omdat ik een aantal dingen voor mezelf wilde ervaren. Ik wilde meer zien van de wereld, nieuwe mensen leren kennen, nieuwe verhalen horen, voormezelf leren zorgen en horen hoe andere mensen over het leven denken om nog dichter bij mezelf te komen.
Ik ben hier niet perse voor al de feestjes, maar het feit dat ik overdag door de steden en dorpen loop, met nieuwe mensen om mij heen is een groot feest voor mij. En natuurlijk zijn er ook de echte feestjes, uitgaan in PortMacQuarie, Cairns en Sydney zit er ook bij, geweldig om dat mee te maken.

Ik ben altijd een bewust mens geweest en daarom blijf ik ook constant denken aan de mensen waarmee ik ben opgegroeid, de families die mij met open armen ontvingen en die mij een geweldige jeugd hebben bezorgd. En natuurlijk mijn familie met ouders die er altijd waren en een geweldige broer en zus, waar ik erg trots op ben.

Ik vind het geweldig om al de reacties te lezen van mijn avonturen en dat geeft me een extra motivatie om nog meer te genieten. Want het feit dat ik mijn dromen achterna ben gegaan, daar ben ik erg trots op en ik weet ook dat er genoeg mensen zijn die die kans niet hebben. Toch zijn er ook veel mensen die ook dromen hebben, van elke maat, die ze eigenlijk als droom houden. Ik wil jullie zeggen, denk nog eens goed na over wat je als kleine jongen of meisje altijd al heb willen doen en als de mogelijkheden het toelaten volg je dromen en geniet van het leven. Kijk naar de positieve kant van het leven en denk aan de mensen om je heen, die er altijd voor je zijn. Probeer de negatieve ervaringen te gebruiken als leer moment zodat je er vervolgens sterker uit komt. Je bent nooit alleen!
Het leven zit vol met tegenslagen, maar het gaat erom wat je ermee doet.
Probeer gevoelens als jaloezie, wraak en haat te vergeten en denk aan wie je bent en waar je voor staat.
Zodra je accepteerd wie je bent, respect hebt voor je medemens en weet dat ieder mens verschillend is vind je rust en kracht waarmee je verder alles aan kan.
Iedereen is uniek, en soms is het moeilijk te begrijpen waarom mensen bepaalde dingen doen, probeer te begrijpen waarom mensen beslissingen maken en denk dan altijd vanuit een positief punt. Sta open voor anderen maar luister ook naar jezelf. Wees niet bang om een beslissing te maken die regelrecht tegenover de meningen van anderen staat en heb vertrouwen in jezelf dat het de juiste is.
Want het belangrijkste is, zoals een goede vriend mij tijdens mijn reis over de mail zei, wat je ook doet, 'blijf bij jezelf!'.
(Bedankt voor het boek wat je me gaf!)

Daarom deel ik dit met jullie en ik wil iedereen die dit leest het allerbeste toewensen voor het komende jaar!
Fijne Kerstdagen & een Gelukkig nieuwjaar.

Vandaag kerstavond. Zonder familie maar met nieuwe mensen, nieuwe ervaring en in een wereld die al zoveel groter is geworden. Een gelukkig mens!
Ik zal zo naar de kathedraal van Sydney lopen en daar drie kaarsjes opsteken. De eerste voor mijn familie, de tweede voor al mijn vrienden en de derde voor alle andere mensen opdat ze de kracht vinden om met tegenslag het leven weer op te pakken! Er is altijd een lichtpuntje als het donker is!

Gaat jullie goed,
Sander


  • 24 December 2011 - 05:43

    Natascha:

    Heey Sander!
    Wat ontzettend mooi geschreven!!

    Ik wens je een fijne kerst met veel mensen om je heen ;) Waar je ook bent, je bent nooit alleen.

    Vrolijke kerstgroeten uit Adelaide!
    X Natascha

  • 24 December 2011 - 06:23

    Mama:

    lieve sander
    wat ben ik trots om jouw moeder te mogen zijn.

    wat een mooi inspirerend verslag; dankjewel

    ik wens je hele mooie,warme dagen toe,met alle lieve nieuwe vrienden om je heen

    big hug mama


  • 24 December 2011 - 07:28

    Peter:

    Hoi Sander,

    Ik ben even sprakeloos, wat heb je dit mooi onder woorden gebracht.
    Sluit me helemaal aan bij wat je moeder geschreven.

    Ook van mij een stevige knuffel, Peter.

  • 24 December 2011 - 07:33

    Kees Ballering:

    Sander,een wijs bericht,het indrukwekkendst tot nu toe.Mooier dan de prachtige reisverslagen.Ik wens jou en die je lief zijn geluk en gezondheid,blijf dit pad volgen. Fijne feestdagen,Kees Ballering.

  • 24 December 2011 - 08:38

    Ria Kuipers:

    Prachtig Sander. Blijf vooral genieten en blijf kijken met positieve verwondering en verbazing. Uit dit verhaal krijg ik de bevestiging van de warme opvoeding die jij had van jouw geweldige ouders. Als collega van je vader weet ik hoeveel hij van je houdt en hoe trots hij op je is dat je deze reis maakt. Je zult veel aankunnen in het leven, want de steun en loyaliteit van je familie, je fijne vriendschappen en de positieve manier waarop jijzelf je medemensen benadert, maken dat jij een stevig mens bent geworden. Ook ik steek altijd kaarsjes aan in buitenlandse kerken. Voor onze kinderen en hun aanhang en voor mensen die het nodig hebben. Ik ben dan ook heel blij dat ik mij vast en zeker ook mag rekenen tot de mensen waarvoor jij kaarsje drie gaat aansteken. Veel dank voor dit prachtige verslag. Fijne Kerst en ik brand vanavond op kerstavond een kaars, speciaal voor jou.
    Veel liefs,
    Ria Kuipers-Andrea

  • 24 December 2011 - 08:41

    Sorry:

    Sorry dat t zo'n lange reactie werd. Volgende keer krijg je gewoon weer een korte ;-)

  • 24 December 2011 - 08:41

    Tante Hanny:

    Een heel mooi en indrukwekkend verslag alsnog fijne feestdagen en een spetterende jaarwisseling in Australië

    Hans en Hanny

  • 24 December 2011 - 10:36

    Gerrie:

    Sander, je hebt het voorelkaar. Het is zaterdagochtend 9.48 uur en ik zit onroerd achter mijn computer. Man, wat sta jij mooi in het leven!
    Fijne dagen toegewenst.
    Lieve groeten uit Nieuwerkerk

  • 24 December 2011 - 12:21

    Oom Cees:

    Hoi Sander
    Een geroutineerde schrijver had je deze kerkstboodschap, gericht aan ons allen, niet kunnen verbeteren.Wij wensen jou, met al je vrienden, fijne Kerstdagen met een spetterd uiteinde. Gelukkig, dat ben je al, maar ook een voorspoedig en gezond 2012.
    Knuffel
    oom Cees


  • 24 December 2011 - 12:58

    Eva:

    Zo wijs, als altijd=)

  • 24 December 2011 - 14:02

    Fred:

    Wijze woorden waar ik het helemaal mee eens ben!!

  • 24 December 2011 - 16:04

    Familie Wesseling:

    Hoi Sander,

    Wat heb je het toch weer mooi onder woorden gebracht. We wensen je hele fijne feestdagen toe en alle goeds voor 2012. Maak er wat moois van!
    We blijven je volgen.

    Leo, Corine, Sanne en Mirthe Wesseling

  • 25 December 2011 - 22:05

    Monique :

    Wauw!

  • 28 December 2011 - 21:39

    Martin:

    Sander,

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik kijk af en toe (een beetje jaloers) naar je verslagen. Blijf genieten en alvast een goede jaarwisseling en 2012 gewenst.

    Groet --> Martin

  • 29 December 2011 - 10:09

    Arjan De Heer:

    He Sander,

    Bednakt voor je mooie reisverslagen, je haalt het maximale uit je reis!. Zo te lezen heb je het prima naar je zin en zal je ook na terigkomst nog vaak terugdenken aan deze reis.
    Veel precies met Oud & Nieuw in Sydney. Groet, Arjan.

  • 29 December 2011 - 15:35

    Tim Zeeuw:

    Dag Sander, wanneer verschijnt je volgende bundel 'levenswijsheid'?
    Een spetterende jaarwisseling en een kleurrijk vervolg van je reis toegewenst. So Long.

  • 16 Januari 2012 - 21:39

    Jolanda Van Der Klei:

    Man wat kan jij schrijven zeg kippevel
    en de rest lees ik van het weekend
    nog veel reis plezier sander gr jojo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 62528

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: