Laatste dagen van het jaar! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu Laatste dagen van het jaar! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Laatste dagen van het jaar!

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

30 December 2011 | Australië, Sydney

Daar zit ik dan.Morgenavond gaan we feesten en sluiten we een mooi jaar af. Rijbewijs, schoolexamen en deze reis waren een deel van 2011. Morgen ben ik twee maanden in dit mooie land, en nog geen seconde spijt gehad.

Sydney, Darwin, Cairns en de oostkust heb ik gezien en de laatste week ben ik bijgekomen in Sydney.
Kerstavond was al vrij snel aan de orde en ik ben uiteten geweest met Marie-Louise, Luuk, Sjoerd en Adam. Heerlijk even bediend te worden. Na de heerlijke kipschnitzel zijn we naar DarlingHarbour gelopen. Dat lopen veranderden in rennen waardoor we de geweldige vuurwerk show nog net konden zien. Vervolgens belandden we met een canadees in een kroeg waar we een nachtje goed gefeest hebben.
De volgende, niet al te brakke, ochtend gingen we met dezelfde mensen pannekoeken bakken en met de bus naar het strand. CoogeeBeach! Daar hebben we kerst gevierd tussen alle andere feestende mensen voor de rest van de dag.
Boxing day heb ik voor het grootste deel alleen door gebracht, wat me erg goed beviel. Ik heb nieuwe slippers gekocht, hou van die dingen, en in de botanic gardens, vlak naast het opera house heb ik in het gras met uitzicht op het water gelezen. Daar kwamen nog wat nederlandse vrienden waar ik een tijdje mee gezeten heb. Terwijl we daar zaten zagen we in de verte de vele schepen van de Sydney-Hobart zeilrace vertrekken terwijl er tien heli's in de lucht hingen om dat te filmen. Helaas zaten we wel op de verkeerde plek, anders hadden we ze van dichterbij kunnen zien, maar je kan niet alles hebben.
ML, Luuk en Sjoerd waarmee ik zat gingen er vandoor en ik ging alleen naar het opera house waar ik samen met de newyorkse Marise en wat anderen een operahouse tour deed. Alles van binnen gezien, de verhalen en de geschiedenis gehoord en daarnaast ook in zalen geweest waar bands als Coldplay & Foofighters hun muziek hebben opgenomen. Het kostte twee jaar om het gebouw te tunen, er worden geen microfoons gebruikt(geluid hoor je overal even hard,voorin en achterin) en de stoelen absorberen evenveel geluid als een menselijk lichaam waardoor het geluid nooit veranderd, ondanks lege plaatsen.
Genoeg info en terug naar het hostel voor een feestje op de tienpersoonskamer. Daar lig je dan in Sydney met 7 nederlanders.
27-11
Vandaag was een relax dag. Hoewel ik eerst driekwartier in het winkelcentrum heb lopen zoeken om mijn AustralianOpen tickets te halen, werd het beter toen ik die binnen had,ik was blij en kon rustig naar het park. Hier heb ik mijn boek 'Life of Pi' uitgelezen. Een geweldig boek die je manier van denken echt beinvloed. Over religie, kracht om te overleven en over geloven in dingen. Religie wordt vanuit alle geloven bekeken en het verhaal is zo mooi beschreven dat je kippenvel krijgt en je tijd nodig hebt om alles te laten bezinken. Aanrader voor iedereen!
Volgende dag ben ik met de Nederlandse psychologiestudente Marije naar de Art Gallery geweest. Een gezellige dag gehad, veel gezien en ik kon veel vertellen over wat ik zes weken ervoor gezien had op dezelfde plek(met Rong) en wat ik met kunstgeschiedenis geleerd heb op highSchool(is al weer een leven geleden). Terwijl ik tussen de aziatische en prachtige oud europese schilder/beeldhouw kunst liep kwam het ene na het andere verhaal weer in mij naar boven die Marije met interesse mocht aanhoren.
We hebben wat koffie gedronken en zijn toen terug gegaan naar het hostel. Marjolein en Elly, twee andere nederlandse meiden waren op pad geweest voor een auto en het was hun gelukt om een knal rode te bemachtigen. Hysterisch blij heb ik bij hun op de kamer gechilt en s'avonds gekookt met Marie-Louise (van de DarwinTour/Kerstdag/etc).
29-11
Jahoor, het was zover. Een week geleden gleed ik met de huurauto tegen de auto voor mij, en vandaag had ik een afspraakje met dat zelfde meisje. Renee had zich verslapen, maar dat maakt allemaal niets uit in deze vakantiesferen, dus we ontmoette bij de Art Gallery. We zijn na een wandeling naar Watson Bay gegaan, waar ik al was geweest bleek later. Gelukkig was het plekje wat ze wilde laten zien iets wat ik nog niet gezien had. The Gab, een prachtige klif met uitzicht op zee.
We hebben wat gegeten, in het park gelegen en besloten(zonder het uit te spreken) om de andere plannen te laten voor wat ze waren en de rest van de dag in het zonnetje daar te blijven zitten. Heel gezellig dus!
Om ons heen speelden vaders cricket met hun zoontjes en de vogels zochten naar eten terwijl wij keken naar de skyline van SydneyCentre en de weerspiegeling van de zon op het water.
Er kwamen twee Koreaanse kindjes van 13 die ons wilden interviewen, dus voor we het wisten zaten we gezellig te praten met de koreanen. Ook over GuusHiddink natuurlijk, die toch echt heel beroemd is onder de koreanen. Renee deed alsof ze nederlands was(net als toen we eten bestelden) dus de kindjes schaamde zich niet voor hun basic engels, aangezien ik ook geen held daarin ben. Ik gaf ze een servet met een afbeelding van nederland(Molen en weilanden) die ik van thuis heb ontvangen en na zeventig keer 'Thank you' gezegd hebben waren we weer met ze tweeen. Na heel wat uurtjes besloten we terug te gaan toen bleek dat we de ferry gemist hadden. Daar ben je dan met een local. Toen maar de bus genomen om 40minuten later in het centrum aan te komen en afscheid te nemen.
Erg geslaagde dag en erg komisch toen ik s'avonds in de keuken zat te eten met zeven nederlandse meiden om me heen die wilde weten hoe het was. De nederlandse gasten(luuk en sjoerd) stonden pannenkoeken te bakken dus was erg grappig. S'avonds hebben we op het dakterras met uitzicht op HarbourBridge gezeten om daarna los te gaan in een Club! Geweldige avond en toen lekker geslapen.

De jaarwisseling wordt feesten op het dakterras, en dan van 2am-6am een feest op een boot(500man). 4 January ga ik waarschijnlijk met Marjolein, Elly en Marije drie dagen door de Blue Mountains rijden(hun gekochtte auto testen) en dan wil ik rond 15January in Melbourne aankomen
voor nieuwe avonturen.
Plannen tussen 6jan en 15jan staan nog open,(11January mijn verjaardag vieren). Misschien werken voor onderdak, of eerder naar Melbourne, of naar het vakantie huis van de ouders van Renee. We zien het volgend jaar wel!

Iedereen een goede jaarwisseling en volgend jaar laat ik weer iets van me horen!

Groetjes uit Sydney, Sander

  • 30 December 2011 - 09:07

    Ria Kuipers:

    Alvast een heel mooie jaarwisseling gewenst!!

  • 30 December 2011 - 09:40

    Max:

    Heeej sander!!

    Levensgenieter dat je bent!

    Je gaat toch niet geloven dat jij alleen maar in het zonnetje hebt gelegen met die renee van je! Details jongen :p

    Haha

    Fijne jaarwisseling maar daar twijfel ik niet aan! xD

    Ooh en ik ga vandaag yorick kapot schieten met paintball :D haha

  • 30 December 2011 - 10:46

    Peter:

    Hoi Levensgenieter,

    Weer helemaal leuk om je nieuwe reisverslag te lezen. Wel een gekke gedachten dat we hier straks in Holland nog in het jaar 2011 zitten, en dat het bij jullie dan al 2012 is. Veel plezier met oud/nieuw in Sydney en geniet maar van al het mooie vuurwerk dat ze vanaf de bridge de lucht in gaan schieten.
    Doeg - doeg, groetjes vanuit Klein Amerika.

  • 30 December 2011 - 11:20

    Oom Cees:

    Hoi Sander,
    Mooi en duidelijk reisverslag.maar zo werd mij altijd voorgehouden, het kan beter.Of dat ook zo is...Gelul van de ouderen dacht ik dan. Zij denken het altijd beter te weten.
    Wij wensen jou met vrienden en vriendinnen een spetterende jaarwisseling en vooral een gezond 2012.
    oom Cees en (v)echtgenoot

  • 30 December 2011 - 13:34

    Eline:

    Heej Sannie!

    Jij ook een gezellige mooie nieuwjaarswisseling! Geniet maar lekker op die boot:)

    Maar ik mis toch net als Max al zei nog wat details over Renee;) Haha..

    Ik hoor je er nog over, fijn dat je het zo gezellig met haar hebt gehad!

    love you broertje! xx

  • 30 December 2011 - 14:59

    Mama:

    hey sander,
    ik wens je een gezellige jaarwisseling toe,maak er een feest van!!
    dan doen wij het ook
    love you mama

  • 30 December 2011 - 21:34

    Frank En Coby:

    we genieten van je reis,wat prachtig.
    we wensen je een feestelijke jaarwisseling. geniet ervan .het idee dat het bij jou nu al oudjaar is en lekker weer. om jaloers op te zijn.alle goeds voor 2012.

    .

  • 31 December 2011 - 08:03

    Fam Verkade:

    hey sander
    wij wensen jou een fijne jaarwisseling en een avontuurlijk 2012.

  • 31 December 2011 - 15:44

    Robelenos:

    Hi Sander! Happy New Year! En dat al je dromen mogen uitkomen in 2012... Big hug van Rob.

  • 02 Januari 2012 - 09:35

    Evert En Anja:

    Hoi Sander, Heel veel goede wensen voor het nieuwe jaar.

  • 02 Januari 2012 - 15:51

    Tim Zeeuw:

    Je was niet alleen in Sydney, las ik. Volgens de krant waren er anderhalf miljoen mensen uitgelopen voor de vuurwerkshow. Het spektakel voerde de leus 'Tijd om te dromen'. Nou, als dat klopt, dan ben je op het juiste moment op de juiste plaats geweest. Jouw tijd om te dromen en ze al deels waar te maken. Een goede start Sander en een onvergetelijk nieuw jaar toegewenst.

  • 16 Januari 2012 - 22:43

    Jojo:

    leuk he al die meiden aandacht ha ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 62488

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: