Laten we het eens omdraaien.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu Laten we het eens omdraaien.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Laten we het eens omdraaien..

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

05 Januari 2012 | Australië, Sydney

Vijf Januari 2012.
Daar zit ik dan. Ik kan verklappen dat het niet de bedoeling was op dit moment weer in KingsCross/Sydney te zitten, maar in de afgelopen tijd is er een hoop gebeurd.

De laatste dag van het jaar 2011
S'avonds om 9 uur begon het feest. We hadden een kaartje gekocht voor de rooftopparty en daar stonden we dan met een hoop mensen(+/- 60man). Ik had met Nederlanders afgesproken die ik in Cairns ontmoet had, maar eigenlijk was het een grote gezellige groep mensen.
Om 9 uur begon de kleine vuurwerk show en daarna konden we BBQen. Ik had al weer nieuwe mensen ontmoet en eindigde bij een stel belgen om het nieuwe jaar in te luiden. Twee Vlaamse meiden hadden een auto gewonnen, en een ander, Els, heeft een baan bij een bedrijf die satelieten maakt. Het laatste wat ik verwachtte, maar wel heel boeiend. Geweldig gelachen en toen was het zover. We liepen naar de andere kant van het dak zodat we de Harbour Bridge zagen. Toen we een mooi plekje hadden gevonden werd er champagne uitgedeeld en kreeg iedereen partypoppers en sterretjes. Toen begon het aftellen. 60sec stond er op de brug, en iedereen schreeuwde mee. Even had ik het gevoel alsof ik iedereen in Sydney hoorde aftellen en ik kreeg kippenvel toen de laatste tien seconde in beeld kwamen. Wauw, geweldig! Ik dacht aan thuis en weer een droom die vervult werd. Vuurwerk zien in Sydney!
Het was een spektakel zoals sommige van jullie wel gezien hebben, en we hebben minuten lang kunnen genieten van het vuurwerk van de brug, het vuurwerk op de vier gebouwen ernaast en nog meer vuurwerk in de weerkaatsing van de gebouwen! Ik stond daar in het centrum van Sydney en alles klopte!! Lang leven de droom!
Om een uur besloten we met een groep maar richting DarlingHarbour te gaan, want we hadden nog een feest gepland. Het eerste feest van het jaar.
Om twee uur zou de boot vertrekken, maar hij had wat vertraging. Dus daar stonden we met 400-500 mensen, allen in het wit gekleed, en een lol dat we hadden. Terwijl ik daar zat te wachten gebeurde er nog iets onwerkelijks. Want wie stond daar, Carl uit Waddinxveen. Een jongen uit hetzelfde dorp die in Sydney naar het zelfde feest ging! De reactie was prachtig toen ik naar hem toe liep!
De boot kwam, iedereen blij, en toen in het donker van de nacht gingen we het water op. Twee verdiepingen met DJ's en nog een dakverdieping om van het uitzicht te genieten(of van elkaar). We gingen onder de brug door, langs het opera house en ergens in een baai lagen we stil. Paar uurtjes gedanst en toen het licht begon te worden ging de boot terug. Geweldige avond en het was beter dan ik me kon voorstellen.
In het ochtend licht zagen we weer het opera house en toen liepen we om half 7 terug naar het hostel om heerlijk te slapen.
Die dag(zeg gerust middag) gingen we om 3uur naar het strand. Meeste mensen zouden dan al weggaan maar alles kan hier. Dus we kwamen rond half 4 aan en een groep mensen zat er al. Met een hoop nederlanders hebben we toen een NewYearsDuik gedaan, en het was toch wel veel meer genieten als afgelopen jaar in Scheveningen. Temperaturen waren enorm en het water was heerlijk. BondiBeach op de eerste dag van het jaar. We gingen naar huis om met ze allen pizza te bestellen bij Domino's en samen met een koudbiertje dat op te eten op het dakterras met uitzicht op de HarbourBridge!
Volgende dag besloot ik maar even uit te rusten. Want het vreet energie van je. Ik heb een wasje gedraait en uren op het dakterras gezeten om de was te laten drogen, muziek te luisteren en te lezen. Het boek 'Down Under' van Bill Bryson. Een aanrader voor iedereen die geinteresseerd is in mijn reis. Er staat een hoop informatie in wat op een hele leuke manier wordt overgebracht. Ook een verhaal over de eerste kernbom die ooit gemaakt is(en uitgeprobeerd), in de woestijn van Australie, waar ze jaren later pas achterkwamen. Als je dat boek leest merk je pas hoe weinig je(en ook ik) van Australie weet.
Verder met mijn reis..
Drie januari had ik weer contact met Renee gehad, en spraken we af voor een picknicklunch. Erg gezellig in het park onder de HarbourBridge met uitzicht op het water en het operahouse tussen de bomen. s'Avonds heb ik niet veel gedaan, want de volgende dag zou ik vertrekken met Elly Jansen, Marjolein Wondergem en Sjoerd van Kempen voor een roadtrip door de bluemountains. Elly en Marjo hadden een auto gekocht en met de 3daagse 100%garantie moest die even getest worden.
Dus de volgende dag hadden de meiden de auto opgehaald, wij(met sjoerd) hadden boodschappen gedaan, ik had mijn tas ingepakt en we konden op pad.
En dit is het stuk waar de titel van mijn verslag over gaat. 'Laten we het eens omdraaien..'. Jullie weten waarschijnlijk nog wel dat ik twee weken geleden mijn 4weekse roadtrip op de EastCoast eindigde in de laatste 2uur met een aanrijding, nu had het lot besloten ons in de EERSTE 2 uur al tegen te werken.
We begonnen namelijk met een bijna lege tank, waardoor we al meteen in volle stress naar een tankstation moesten zoeken, die er dan op dat moment helemaal niet zijn. Uiteindelijk vonden we er een, en we waren gered. We reden weg van het tankstation en om de 3km vonden we een tankstation, erg confronterend, maar wel grappig! We reden weer. We gingen richting Katoomba toen de auto begon te schudden. We reden heuveltje op en het was 40graden maar toch, leuk is anders. Eerst alleen in de 2de versnelling en toen ook in de 5de versnelling op de snelweg. ! HELL NOO!! WIj de snelweg af, auto langs de kant gezet en toen was het definitief. De auto had gefaald! Wij zaten in een buitenwijk van Sydney, zonder slaapplek en de telefoongesprekken werden op gang gezet. Honderd keer met de garage gebeld. Toen kwam er een wegenwacht man. Die was er trouwens heel snel, +1 voor NRMA. Hij vertelde dat de fuelpomp kapot was en dat we niet meer konden rijden. Er werd een takelwagen gebeld, en een taxi(ze zeiden voor 30$). Die kwamen beide binnen 10min. +2. De taxi bleek $80 te kosten, dus die stuurde we weer weg -1. De auto werd weggesleept en Marjolein en ik reden mee naar de garage bij het vliegveld waarvan de auto gekocht was en die het zouden repareren. Nieuwe ervaring en toen kwam ik op het depot waar ik 2weken eerder mijn huurauto had ingeleverd(bij dezelfde man) met de kapotte voorbumper(ook confronterend). Deja vu van een niet al te beste dag. Maargoed, het is heel erg afhankelijk met wat voor mensen je bent, en eigenlijk hadden we een hoop lol erom. Danku reisgenoten.
We wilden een nachtje op het vliegveld doorbrengen, maar uiteindelijk toch besloten met de trein naar Sydney te gaan. Ik had al betaald voor de nacht in mijn hostel(ik was een nacht eerder weggegaan) dus toen ik terug kwam kon ik gewoon weer inchecken(gelukkig). De drie anderen konden ook een kamer krijgen en we waren weer veilig onder een dak. De mensen van ons hostel keken erg raar toen ze ons weer zagen in de keuken, en we konden het verhaal uitleggen. De geplande BBQ hebben we maar in de keuken gedaan en toen ik de aansteker naar Elly gooide, viel hij op de grond en ONTPLOFTE. Iedereen schrok zich dood, en weer een hoop lol. Het was niet onze dag, maar het had zo moeten zijn. Want Kimberley was er ook weer, en er was een plan dat ik met haar zou gaan werken voor een weekje(voor onderdak en eten). Maar dat ging niet door en Kimberley wist niet wat ze de komende week in haar eentje moest doen in Sydney. Had zij even geluk dat wij terug waren, want tijdens het hele pech-proces was ik gebeld door een werk adres. (was ik bijna vergeten). Dus ik gaf Kim het nummer, ze belde en nu kan ze daar werken totdat ze naar NewZeeland gaat!! Super vet, en wat was ze blij. Dus het had zo moeten zijn.
We hadden bier gekocht, een dakboven ons hoofd en we konden heerlijk slapen.
Vandaag een nieuwe poging en hopen dat ze de auto kunnen repareren voor een nieuw avontuur!

Plannen
5-8 BlueMountains
8-10 Canberra
In de nacht van mijn verjaardag(11-01) neem ik de bus van Canberra naar Melbourne zodat ik daar op mijn verjaardag in de ochtend zal aankomen!! Dat zal een rare dag worden..(Erg grappig trouwens, want Elly is op dezelfde dag jarig als mij, HOE VET???)

Groetjes aan iedereen en tot snel
Sander

  • 05 Januari 2012 - 01:05

    Elly :

    Dat is heeeeel vet ;)

  • 05 Januari 2012 - 06:23

    Peter:

    Hoi Sanny,
    Gaaf man, zo'n oud/nieuw in Sydney, en dan ook nog een oude buurjongen uit de Graanakker tegen komen, soms is de wereld niet zo groot, helemaal tof, een hele goede reis naar de Blue Mountains, en fijn dat ze de auto weer gemaakt hebben,
    Groetjes uit Holland.

  • 05 Januari 2012 - 07:22

    Mama:

    hoi hoi,
    wat is het leven saai (grapje!)
    wat een belevenissen, ennuh leuke meid renee
    blijf maar genieten dan geniet ik met je mee
    liefs mama

  • 05 Januari 2012 - 20:32

    Eline:

    Heej sannie,
    Weer een ervaring rijker met het autootje!

    geniet van al het moois, dan zorg ik ervoor dat ik me 5 tentamens haal;) (wat verschillen onze levens he?)

    xxx

  • 05 Januari 2012 - 21:04

    Oom Cees:

    Hoi Sander
    Elly vind dat eten heel vet
    Je vader vind het gaaf en de wereld klein.Dat is ook zo. Ik kwam in New Jork een jongen tegen die uit Hoorn kwam wat toen in die tijd mijn woonplaats was
    Je moeder vindt het leven grappig saai
    Eline zegt dat je met een kapotte auto, een ervaring rijker wordt.
    Laat ik dan zeggen dat je foto`s prachtig zijn en dat je volgens mij niet vies bent van knappe vrouwen.
    Deze jongen is waarschijnlijk een beetje jaloers.Maar laat mij je dit vertellen Sander. Aan alles komt een einde. Dus een goede raad GENIET VOOR ZOLANG DAT KAN.
    Oom Cees

  • 06 Januari 2012 - 10:44

    Cor En Marijke:

    Hoi Sander,
    Allereerst de beste wensen en een reislustig jaar in 2012. Tevens vast een fijne verjaardag.
    Wij volgen je reisverhalen vanaf heden en wensen je veel plezier en
    doe voorzichtig met auto's.


  • 07 Januari 2012 - 10:36

    Victor:

    heey Sander!!
    ik vind het geweldig om je te lezen wat je allemaal beleeft! wat een avonturen allemaal! ik vind het zo gaaf dat je dit allemaal maar gewoon gedaan hebt! keep up the good life!
    nog het allerbeste voor 2012!
    kom nog maar met meer van die prachtige foto's!


  • 09 Januari 2012 - 08:15

    Hilde Pronk:

    Leuk om zo te lezen hoe je het hebt in Australië, veel plezier verder en ik lees graag nog meer.

  • 10 Januari 2012 - 05:18

    Sander De Heer:

    Bedankt voor alle reacties en het doet me goed om ze te lezen!

    Oom Cees, wat mooi omschreven. En het geeft me extra kracht als ik zoiets lees. Ik zal genieten, zolang dat kan!!!

  • 16 Januari 2012 - 22:33

    Jojo:

    Nou auto pech maakt volgens mij iedereen mee daar maar ook dat is een leerproces gr jojo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 62476

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: