Next: Uluru!!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu Next: Uluru!!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Next: Uluru!!!

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

27 Februari 2012 | Australië, Adelaide

25Feb

Weken keek ik uit naar deze reis. Een 18-jarige jongen die zijn dromen achterna wilde gaan. Maanden gewacht, weken gewerkt en dagen afgeteld. 1 November was het zover en terwijl ik in het vliegtuig zat kwam ik los van de grond. Zodra de wielen van het vliegtuig de grond loslieten was ik begonnen aan een nieuw hoofdstuk, een nieuw leven en een nieuw avontuur.
De dagen vlogen voorbij en voor ik het wist had ik een introductie week achter de rug en vloog ik naar Darwin. Krokodillen kijken, voeden en eten en toen door naar Cairns. Een weekje met 32-34 graden aan de lagoon liggen met Rong en Arjen, om vervolgens een auto te huren en de Oostkust onveilig te maken.
we zagen regenwoud, Whitsundays, FraserIsland, the Steve Irwin Zoo, the Waterfall Way. We leerden mensen kennen, elkaar & ik deed mijn onvergetelijke parachute sprong! 14.000ft. en weer met beide beentje op de grond, wat deuken in de auto kwamen we in Sydney aan voor kerst en nieuwjaar. Precies zoals ik had bedacht, een geweldig tijd, geweldige mensen en geweldige momenten.
Nadat we met Sjoerd de auto van Elly en Marjolein hadden getest ging ik de eenzaamheid tegemoet in Canberra en op 11 Januari kwam ik s'ochtends om 7uur aan in Melbourne. Alleen, heel alleen en dat komt dan als een klap in het gezicht.
Maar door dalen ontstaan er toppen en na twee weken Australian Open met Rong, Mathijs, Lotte e.v.a. , en na een mislukte werk-zoek-campagne vertrokken we op 1 Februari met Cindy&Randy naar het zuiden. Philip Island,TheGreatOceanRoad en Grampians National Park, een geweldige trip en wat een lol. Intens genieten, dat was wat ik deed.En natuurlijk denk je wel eens, of in mijn geval vaak, aan de dag van morgen, wat geweest zou kunnen zijn en wat zou kunnen komen, maar de leukste momenten komen onverwacht en die kansen pak je met beide handen aan.
We leverde de auto in en s'middags ging ik naar Restaurant Slate, op goed geluk voor werk. Vrijdagen kon ik daar werken en ik nam elke kans die op mijn weg kwam. Net als 5 dagen geleden, teon ik een nieuw smsje had ontvangen. Raymond en Jasper, volgende maandag naar Alice Springs. Of ik mee wilde, ZEKER!!! en een speciaal gevoel bekroop me toen ik de bus naar Adelaide boekten en dacht aan mijn dromen. Ik weet nog dat ik in Nederland een mogelijk route uit stippelde en terwijl ik de kaart van Australie met mijn route in gedachten voor me zie ben ik trots dat ik de dingen op mijn manier geregeld heb. Heerlijk die vrijheid! Maar het werd mooier. Erik, manager van Slate, was erg tevreden na mijn 3x werken en hij bood mij zijn hulp aan als ik terug zou komen in Melbourne na de OutbackTrip. Meer uren werken in een restaurant van een vriend van hem en de vrijdag in de bar van Slate zodra ik terug kom van mijn laatste doel in Australie: Het hart, we gaan naar het hart van Australie. De rust die ik daar zal vinden hoop ik ook op een dag in mijzelf te vinden, het gevoel dat alles klopt, in voor- en tegenspoed. Ik ben goed op weg, maar die dag komt wel als er wat tijd is verstreken, mijn cv is gegroeid en mijn dromenlijst een hoop afgevinkten onderdelen bevat!
Ik zeg mijn vrienden in Melbourne, Claire, Simon(s), Rahul, Kimberley, Seb, Tristan, lisa en nog veel meer vaarwel voor een nieuw avontuur, een nieuw hoofdstuk in mijn persoonlijk leven, deze droomreis en de tijd die mij hier op aarde gegund is om te genieten. En dat is mijn persoonlijke doel: Genieten!

27Feb
Na alles achtergelaten te hebben met in mijn achterhoofd dat ik terug zou komen ging ik op weg naar Adelaide. Een lange busreis en met het idee dat er mensen op je wachten was het een hele relaxe 10-uurs rit. s'Ochtends vroeg stonden Ray en Jap me op te wachten met een bordje met me naam ;) Super! En het was goed de vertrouwde gezichten te zien.
Ik had verwacht dat ik me anders zou voelen met 'bekenden' in mijn buurt, maar het is grappig dat het eigenlijk niet anders is als tijdens de rest van mijn reis, ik ken mezelf en ben mezelf!
We gingen naar het vliegveld waar we Jolijn ophaalde en het reisgenootschap was compleet. We hebben een dagje op de camping doorgebracht, uren tennis gespeeld en heerlijk gegeten.
Morgen ochtend begint de rit naar Alice Springs en de komende tijd zal ik waarschijnlijk in the middle of nowhere geen bereik hebben, los van alles wat er op de wereld gebeurd. Heerlijk en het is een heerlijk gevoel te weten dat er in Melbourne van alles op me zit te wachten, maar niet voordat ik het schitterende stukje aarde in het midden van Australie ga zien, Red Centre!
Let's do this!
Tot over een tijdje!

  • 27 Februari 2012 - 05:31

    Ria Kuipers:

    Mooi verslag weer. Je doet het goed, Sander. Een mooie tijd gewenst in the middle of nowhere en ik verheug me alweer op het verslag dat dan ongetwijfeld wel zal komen als je weer terug bent!!

    Groetjes en veel plezier,

    Ria Kuipers

  • 27 Februari 2012 - 05:43

    Mama:

    na dit verslag zeg ik met trots go sander go sander!!!
    kiefs mama

  • 27 Februari 2012 - 08:40

    Jap :

    Sandertje!

    Ik heb ook superzin in de Outback(zelfs in de wetenschap dat we morgen om 06:00 uur gaan rijden). Het is jammer dat je op dit moment een pot Risk aan het winnen bent. Ikzelf heb helaas verloren waardoor ik nu tijd heb om te reageren! Maar wat ik wilde zeggen: Leuk dat je meegaat!

  • 27 Februari 2012 - 09:14

    Peter:

    Hoi Sander de Genieter,
    Raymond, Jasper en Jolijn.
    Een super toffe tijd met ze viertjes in the middle of nowhere. Fantastisch samen naar "Alice Springs en.....Uluru" ja, wie wilt dat niet.
    Jongens geniet er van en de groetjes uit Holland.

  • 27 Februari 2012 - 09:35

    Lisanne:

    Mooi verslag alweer Sander,
    lees je verhalen met veel plezier!

  • 27 Februari 2012 - 20:02

    Fred Van Leeuwen:

    Mooi verslag weer Sander en ik weet zeker dat je in the red centre gaat genieten van de rust, ruimte en vrijheid. Vergeet de wandeltocht door de kings canyon niet want die is schitterend. Doe de andere AH boys de groeten.

  • 28 Februari 2012 - 16:41

    Oom Cees:

    Hoi Sander,

    Een duidelijk en goed verslag
    Een leven waarin het nemen van goede beslissingen duidelijk aan de orde is. Een weg naar leidersschap in deze stugge maatschappij. De keuzes die je zelf maakt zijn begrijpelijk en goed.
    Ga zo door dan kan er echt niet iets mis gaan.
    Groet aan je zelf en je vrienden
    oom Cees

  • 29 Februari 2012 - 17:02

    Eline:

    Heej lieve san!

    Fijn om weer zo'n verhaaltje van je te lezen!

    xxxx je zussie

  • 07 Maart 2012 - 02:46

    Jolijn :

    Wooow... spiritueel! Leuk om te lezen hoe jij tegen je reis aankijkt! En super gezellig om een weekje samen knus achterin de auto te hebben vertoefd. Helaas won het stadsmeisje in mij het van de mooie natuur, maar ik hoop dat jij nog even aan het genieten bent van je droomreis! See you in Holland! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 62443

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: