We zijn er bijna! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu We zijn er bijna! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna!

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

15 April 2012 | Australië, Sydney

Het is lang geleden. Lang geleden dat ik tot ziens zei; lang geleden dat ik aankwam; dat ik voor het eerst links ging rijden; dat ik een parachute sprong maakten en al die andere dingen die ik mee mocht maakten. (En ook een beetje lang geleden dan ik mijn laatste verhaal postte) Terwijl ik op het strand van Manly zit met Nathalie, waarmee ik lang geleden hier aankwam, geniet ik van de laatste dagen. Geweldig, mijn Australië droom is bijna compleet. Het is lang geleden dat ik in Waddinxveen was en dat ik op de fiets heb gezeten. De kleine dingetjes die je doen denken aan 'thuis'. Ik denk aan de afgelopen weken die in een flits voorbij zijn gegaan en het was super mijn laatste 5 weken in Sydney omgeving door te brengen.
Twee weken geleden was een 'drukke' week. Samen met Roy, twee Duitsers en een Française gingen we naar een tvopname. Randling. Het was grappig en hoewel we geen echt publiek waren, maar alleen geluid moesten produceren, was het een chille dag. Makkelijk geld verdiend en vervolgens nog een lekker broodje bij de Subway.
Dat weekend wat volgde was ook super. Zaterdag een rugby wedstrijd gekeken met Roy, Jolijn, Nathalie en Lisette in het stadion van de Roosters, geweldig die bonken spier die de bal achter de lijn proberen te drukken en zondag was de afscheidsdag van Jolijn. Een dagje strand bij Bondi, na het bezoeken van de locale markt, vervolgens een heel bijzonder concert in het enige echte Opera House, in de concertzaal, waarbij een grote groep artiesten een beetje aboriginal cultuur overbrachten en als kers op de taart een etentje bij de sushitrain!
De week zat erop en Jolijn vloog naar huis toen Roy na een geduldige tijd een auto gekocht had en reismaatjes voor de oostkust gevonden had. Een prima deal en super hoe hij dat op zijn manier geregeld had. We gingen op pad en ik had de eer mee te gaan naar de Blue Mountains. Mijn een na laatste week in de bergen, dat was het plan. Met de Duitse Helena(van Troje) had ik een hostel voor twee nachten geboekt. Roy en de spaanse Luka, die ons brachten, sliepen in de auto. Een geweldig hostel in Katoomba, met gratis internet; gratis laundry; super grote uitgebreide keuken en als klap op de vuurpijl stond er een piano.
de eerste dagen bracht ik door in internationaal gezelschap en Dani, Nederlands meisje, sloot zich bij ons aan. We maakten twee wandelingen; kookten; speelden kaart en hadden vooral veel lol. Het was super maar na drie dagen vertrok het gezelschap en ik bleef 'alleen' achter. Met een herinnering van Dani in mijn hand gegrift verplaatste ik van kamer en maakte me klaar voor vijf dagen op mezelf in het vrij lege hostel en al snel werd ik vriendjes met de housekeeping: Taiwanese Ching en Vanessa uit HongKong. Die ervoor zorgden dat ik niet alleen was. overdag vermaakte ik mezelf met lezen, twee schitterende wandelingen van vijf uur, koffiedrinken en boekenwinkels bekijken en s'avonds at ik met mijn nieuwste vrienden, voorwie ik het werk lichter maakten door dagelijks piano te spelen. Vanessa vertrok, ik at pizza met Ching en ze leerde me op de laatste avond Chinees(sje sje),erg tof!! Maar het mooiste aan mijn BlueMountains ervaring moest nog komen. Ik zette mijn wekker want half negen zouden Ching, die een dag vrij was, en ik opgehaald worden voor een geweldige dag.
we stapten in de auto bij een medewerkster van het hostel en
met drie honden in de laadbak van de 4x4, die net nieuw was, en het kleinkind Piper in de kinderstoel, reden we naar de valley naast Katoomba. Na een schitterende en gezellige rit, waarbij we elkaar een beetje beter leerden kennen, kwamen we aan bij een hek. De naam 'Euroka', wat mij even deed denken aan mijn vliegreis van volgende week, en we reden over een landweg naar de boerderij. Onze gastvrouw had zelf vier paarden en we zochten er een op. Terwijl ik mijn ogen uitkeek zag ik de weilanden, bossen, bergen en paarden en ik genoot weer eens intens. Het paard kreeg een zadel, Piper werd erop gezet en met drie honden eromheen rennend maakten we een wandeling. We liepen een bos in naar een rivier, waar ons twee wombat holen werden laten zien, vervolgens was het moment van Ching daar. In Taiwan is paardrijden echt alleen weggelegd voor de rijksten, maar vandaag maakten Ching haar eerste ritje op een paard. Ze was zo gelukkig en dat maakte mij blij. Met het onbeschrijfelijk mooie uitzicht om ons heen mocht ik ook een stukje, zonder zadel op een ander paard en op mijn gezicht ontstond een lach die niet wegging. Heel bijzonder.
Na het avontuur gingen we terug naar Katoomba, waar we door Ching getrakteerd werden op cappucino en s'middags vertrok ik met de trein terug naar de stad. Tot ziens mijn Taiwanese vriend. Ik kwam in de stad aan, in het hostel waar mijn slotje, die ik vergeten was, nog steeds hing. Ik koos voor de laatste keer een bed en bereidde me voor op de laatste week. nieuwe mensen, oude bekenden en ik ontmoette Michiel, die zijn laatste drie dagen van de 14maanden reis beleefte. 4 dagen later was ik aan de beurt. Dinsdag ochtend, maar zover is het nog niet.
eergisteren heb ik souveniers gekocht met Nathalie en gisteren een dagje Manly strand, sushitrain en bioscoop. Het was een super dag en vandaag, zaterdag, schrijf ik het tweede stuk van dit verhaal in Watsons Bay, bij 'The Gab', terwijl het geluid van klotsende golven een heerlijke rust brengt en ik uitkijk op de skyline van Sydney. Begin en eind van een schitterende reis, 'mijn' schitterende reis die ik mocht delen met al die leuke mensen en wat zal ik dit missen. Maar alles heb ik eruit gehaald, alles! 2 nachtjes slapen en dan
vlieg ook ik naar huis! Mijn laatste bericht uit Australië!

  • 15 April 2012 - 04:48

    Lisanne:

    Wauw. Ik heb genoten van dit reisverhaal! Veel plezier nog je laatste dagen en wel thuis. Laat me weten in hoeverre je last hebt van een return shock ;)

  • 15 April 2012 - 04:58

    Peter:

    Hoi Kanjer,

    Het is weer een goed geschreven verhaal en ook deze keer, weer fantastisch om het te lezen.
    Geniet nog even van je laatste dagen in Sydney, (een overbodig advies, want genieten doe je wel). Een hele goede terugreis, en tot heel snel op Schiphol.
    Groetjes uit Holland.

  • 15 April 2012 - 05:58

    Welkom Terug:

    Ha Sander
    Bedankt voor het delen van al dit moois. Heb ervan genoten en als het ware mee beleefd
    Een goede reus naar huis en een prachtig weerzien met Alken die je lief zijn.

    Liefs

    Ris

  • 15 April 2012 - 07:18

    Roy Makaay:

    Heey Sandert ik dag kijk eef naar je reis verslagen (laatste 2 tot nu toe), maar leuk om te horen dat je je daar nog goed vermaakt heb! wij zijn nu in..... noosa pas halverwegen op de weg naar Cairns dus maar hier alles prima mv van Troje achtergelaten in Bris, nogmaals veel succes met je reis terug en je zoektocht in NL

    Gr , Roy

  • 15 April 2012 - 08:41

    Mama:

    hoi hoi,
    idd je hebt eralles uitgehaalt San!!
    Ik ben al weer bezig met de voorbereiding op je terugkomst.
    wat dacht je van overheerlijke borrelnootjes en pizza ???Ze zijn al in huis gehaalt
    een hele goede en behouden terughuis toegewenst'
    liefs mama

  • 15 April 2012 - 09:43

    Oom Cees:

    Inderdaad is dat lang geleden dat je Waddinxveen achter je liet. Alles is zo lang geleden ook toen ik jou voor het laast zag. Het zijn allemaal heinneringen uit vervlogen tijden. Jij zet ze als reisverslag in je boekenkast weer een ander moet diep in het geheugen spitten om er nog iets uit te halen. Het eerste is slimmer en jij slim. Dat is een gegeven wat ik opmaak
    uit je reisverslagen.
    Sander geniet van je laatste dagen en een goede terug reis
    Een laatste advies voor je thuiskomt
    'Trek een warme jas aan'




  • 15 April 2012 - 09:50

    Hans En Hanny:

    Hoi Sander

    We hebben genoten van al je reisverslagen. We zullen ze missen.
    Geniet nog even en een goede terug reis.
    Jij komt terug en wij gaan weg.

    Groetjes

  • 15 April 2012 - 10:06

    Carl En Cora:

    hey sander geniet van je laatste dagen en welkom terug naar waddinxveen in die korte tijd aardig is veranderd.
    je moet het zelf maar beleven en even terug op je mooie verhaal het is natuurlijk ook veel te lang zonder Be fair we hebben je daar zeker gemist.
    we hopen je natuurlijk wel snel te zien haha.
    een goed reis terug naar nederland en natuurlijk tot snel.
    groetjes fam verkade

  • 15 April 2012 - 11:15

    Evert En Anja:

    Goede reis terug en we hopen dat je snel weer eens langs komt op nr. 84.

  • 15 April 2012 - 12:22

    Eva:

    Bijna thuis:D

  • 15 April 2012 - 13:44

    Kimberley:

    Zon gek idee dat je aussie gaat verlaten! We denken aan je vanuit melbourne, have fun back home! :D
    Meet ya back in holland!

    Xx

  • 15 April 2012 - 18:07

    Frank En Coby:

    hoi sander,

    we hebben genoten van je reisverhalen.
    deze vakantie kan niemand je meer afnemen.
    een goede reis en behouden thuiskomst.

  • 15 April 2012 - 19:41

    Eline & Victor:

    Hoi lieve Sander,

    Fantastische verhalen heb je geschreven, we hebben allemaal kunnen genieten van je mooie diepzinnige verhalen!!

    Geniet van je laatste nachtje in australie! Fijne terugreis!!

    xxxx Tot woensdag!

  • 15 April 2012 - 21:16

    Randy:

    Hee San!!
    Ook dit verslag weer met veel plezier gelezen, helaas was tie van de keer wel aan de korte kant :P
    Geniet nog van je laatste dag in Sydney en een goede reis.
    Ik hoor wel waar en wanneer we n biertje gaan doen.

  • 16 April 2012 - 06:52

    Tim Zeeuw:

    Hoi Sander. Het klinkt ook als 'af' en 'compleet'. Geweldig. En nu gauw naar huis. Want daar zitten ze te trappelen van ongeduld om je een MEGA hug te geven. Goede vlucht alvast.

  • 16 April 2012 - 07:39

    Bijna-thuis-jongen=):

    Heel erg bedankt en tot snel allemaal !!!!!!!!!!

  • 16 April 2012 - 15:07

    Rob D.:

    Sander ik heb genoten van je avontuur. Stiekem was ik bij je af en toe, al kon je me niet zien(-;
    Fijn dat je weer thuiskomt man!
    Eind april gaan we een gezellig weekendje Ardennen maken samen...

    Ciao Rob

  • 17 April 2012 - 19:38

    Cor En Marijke:

    Moet een hele mooie ervaring zijn geweest.
    Leuke (lange) reisverslagen, erg indrukwekkend.
    Welkom thuis

  • 19 April 2012 - 09:05

    Kees En Leny:

    Sander, wij hebben genoten van je reisverhalen.
    Weer even wennen om weer in het koude Holland te zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 62531

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: