Het perfecte leven! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu Het perfecte leven! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Het perfecte leven!

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

19 December 2011 | Australië, Port Macquarie

Zo, dat is een tijdje geleden. Dus ik verwacht wel heel veel reacties nu natuurlijk(met al jullie leuke verhaaltjes) omdat ik iedereen even met rust heb gelaten. Maar er komt weer een lang verhaal aan!(misschien moest ik dat niet vertellen).
Nou, het is vandaag al 19 december, dus het was een lange tijd terug. We vertrokken uit Surfers Paradise waar we gesurft hebben en gingen naar Byron Bay. We zaten op een camping net buiten het dorp, geweldige plek en gratis tennisbaan, waar we gebruik van hebben gemaakt(Daar ben je nederlander voor & backpacker).
In Byron hebben we een ritje gemaakt door het dorp, naar de vuurtoren waar we een prachtig uitzicht hadden. Helaas was mijn camera al een beetje overladen, dus mooie foto’s kon ik niet maken. Gelukkig waren we met 3man, dus ze zijn er wel de foto’s.
De dagen die volgden waren allemaal minder spectaculair, maar het was wel als een heerlijke vakantie.
Getennist met onze blote voeten op het grind, wat bij een 4-4 stand echt dodelijk was. Maar opgeven zat er niet in dus toen we in de tiebreak het laatste punt gespeeld hadden rende Arjen en ik naar het zwembad. Rennen moet je zien als ‘als-een-debiel-proberen-hard-te-lopen’ en toen hebben we heerlijk gezeten.
We bleven hier 2 nachten, heerlijk muziek geluisterd van Acda&deMunnik die echt veel toffe liedjes hebben, kwam ik achter. Daarna gingen we naar Coffs Harbour, ook hier op een mooie camping gestaan. Er was een zwembad, springkussen, en het weer was super. In de twee dagen dat we er waren hebben we het weer rustig aan gedaan. KFC-Diner gegeten, heerlijk en verder hebben we een beetje gewinkeld, nieuwe oortjes voor de Ipod en een nieuwe camera. Ik kan dus weer foto’s maken, wat ik ook zeker al gedaan heb. Want vanuit Coffs Harbour, waar we nog heel leuk gesprek hadden van een Australische man waar we tegen getennisd hadden diezelfde dag, gingen we verder via een omweg naar Port MacQuarie.
We reden het binnenland in naar Armidale over de Waterfall Way, en wat was het gaaf.
16-12
Want wat is het leven toch mooi! Dat heeft deze dag mij laten zien. Ik werd wakker in een warme tent, na een onrustige nacht in CoffsHarbour, en de warmte vertelde me dat het een mooie dag zou worden. Het was iets voor half negen en na een verfrissende douche zaten we om iets over 9 op de weg. CoffsHarbour uit en rechts af voor Urunga opweg naar Armidale. We begonnen de rit met een tankstop. Erg typisch aangezien we tijdens het tanken half in een winkel geparkeerd stonden. Met een volle tank reden we over de Bergen en door het woud. Het was prachtig en met mijn nieuwe famera kon ik bezig blijven. Waar je ook keek, elke foto was goed voor een ansichtkaart. Het weer hielp hier ook bij en prachtige heuvels, bossen en weilanden gingen voorbij. WE reden over de waterfall way, en die deed zijn naam eer aan. Eerste stop bij de Newell Falls. Hemel op aarde, en met de rust in mijn hoofd was het dat ook. Foto’the gemaakt en toen door. We kwamen langs Dorrigo, waar we over een loopbrug boven een rainforest uitkwamen., zogehete skywalk, ik hou van de natuur.
Een prachtig uitzicht met in de verte de karakteristieke blauwe bergen. Zoals je ze in puzzles ziet. Er hing nog wat mozaik kunst, maar na verder te rijden was er nog veel meer te zien. De mooiste watervallen, waar we alleen in alle stilte, met het geluid van de vogels en de wind waren. Kleine dorpjes, oostenrijk-achtige berglandschappen, heuvelige wegen, uitkijkpunten voor de mooiste plaatjes.
We waren in de wolken, letterlijk, een beetje koud, maar erg gaaf. Ik kan door blijven vertellen, maar er was zoveel. Het is zeker de moeite waard om even tijdens jullie drukke leventje het op te zoeken op internet:
Wollomobi Falls – Oxley wild river national park - Apsley Falls – New England national Park – point lookout – Cathedrals Rock National Park – Ebor Falls – Misty Creek lookout.
Je ziet hoe mooi de wereld is en krijgt spontaan alle levensenergie terug die je niet wist te vinden.
We reden door en belandden op een safarie weg waar de kangoeroe’s en vogels op meters afstand van de auto waren. Geen musjes, maar vogels in alle kleuren. Geweldig , zoals een regeboog vogel. Ik wil jullie zoveel meer vertellen, eigenlijk laten zien en ik kan noge en hele poos doorgaan, maar de plicht roept. Als levensgenieter moet ik mijn naam eer aan doen en ik zit5 hier op het prachtige Pembroke Tourist * Leisure park als ik dit schrijf en ik heb gehoord dat ere en piano staat, dus daar wordt zeker op gespeeld.
IK zal deze plek bij de vijver dus verlaten, mijn Ipod met Mumford&Collins wegleggen en kijken of ik het spleen nog kan. Iets wat ik 6 weken wel een beetje mis, pianospelen, maar ik heb zoveel andere dingen dus klagen zit er echt niet bij.

17-12
Gisteren heb ik echt heerlijk piano gepseeld, ik denk wel vier uur totaal. WE hadden een uitgebreid diner met soep, tosti en ei en zijn nu op weg naar Port Macquarie. Mooie dorpjes en dan over bijzondere wegen die je kilometres voor je in het dal ziet scheuren zonder tegenliggers en bergwegen met sherpe bochtjes door het tropische regenwoud.

Gisteren sprak ik tijdens het piano spleen nog een australische jongen, Alex. HIj had een Trieste blik in zijn ogen, was heel aardig, geinteresseerd ein mij en had een ingewikkeld leven achter de rug, maar was erg positief. Geweldig! Heel leuk, bijzonder gesproken en toen gingen wij verder met onze eigen levensweg.

In PortMacQuarie kwamen we op een camping en daar zaten ze, Raymond & Jasper.
Ik vond het super om ze weer te zien, het voelde vertrouwd en we hadden veel te vertellen.
Voor het eten hebben we Risk gedaan, na het eten aan de wijn en s’avonds zijn we keihard uitgegaan. Leuke avond, gekke mensen en helemaal kapot het bed in.
18-12
Ik werd half 10 wakker, aardig stuk van de avond ervoor en het was een mooie dag. Een dag waarop we echt niks zouden gaan doen.
We hebben de hele dag bij het zwembad gezeten in de zon, met zijn 5en.
Het was perfect, er miste alleen 1 ding. Een koude Carona.
Dus 5 minuten later liepen Jasper en ik richting de Bolle-O- Bottleshop en zo konden we de hele dag in de zon chillen, met een voorraad Carona, naast het zwembad en de wc’s op loopafstand, de hele dag zitten, Risk spelen en genieten. ‘En zo is het goed!’
Ik zit de laatste dagen in een goede flow en vandaag was perfect, geen plannen , in de zwembroek met voetjes in het water, in de felle zon met een koude Carona. Het perfect eleven, puur genieten en wat een lol hebben wij gehad.
19-12 – Ochtend
We gaan op weg naar Sydney waar we de 22ste moeten zijn, waar ik dan 2 weken(in Sydney) zal blijven voor kerst en nieuwjaar. En daarna? Ik zie het wel….

Groetjes

  • 18 December 2011 - 23:50

    Monique Lelieveld:

    Sander, wat heerlijk om te lezen!! Ik had graag mee gewild in je koffer;) geniet van alle mooie dingen om je heen!! Prachtig! Liefs en spreek je snel weer!

  • 19 December 2011 - 06:01

    Carl En Cora :

    fijn te horen dat je het perfecte leven daar hebt ontdekt, en voor ons fijn omdat we stiekem van veraf van mee mogen genieten.
    wij hebben gisteren de eerste winters bui gehad en jij beleefd deze tijd van het jaar in je zwembroek wat is het leven toch oneerlijk haha.
    nee hoor Sander geniet er lekker van, alvast van ons allemaal fijne kerstdagen en een geweldig 2012 maar dat zal wel lukken denk ik.
    hou ons op de hoogte we kijken al weer uit naar je volgende verhaal.
    groetjes fam verkade

  • 19 December 2011 - 06:41

    Ed En Marrie:

    Hoi Sander, ik snap dat jij het perfecte leven daar hebt, voetjes in het water en het zonnetje erbij terwijl hier in Waddinxveen gister de eerste flinke hagelbui is gevallen alles zag wit... Wij genieten zeker mee van al jou verhalen, belevenissen en natuurlijk de foto's wat een schitterend land, Australië moeten we mss toch ook maar op ons lijstje zetten met landen waar we nog eens heen willen gaan... Wij wensen je hele fijne feestdagen toe, maar dat zal zeker geen probleem zijn, wel vreemd kerst en oud en nieuw in je zwmbroek met een zonnetje erbij..

    groeten uit het koude winterse Waddinxveen

  • 19 December 2011 - 07:30

    Ans:

    Hé sander,

    Heerlijk stuk om te lezen, waan me eventjes ver weg. Jij bent goed bezig! En Acda en de Munnik, die zag ik ooit eens bij het Cameretten festival in Rotterdam en ben de volgende dag meteen een cd gaan kopen!
    Volgende week komen je moeder en Eline en gaan we gezellig shoppen in Nijmegen.

    Veel plezier in Sydney, ik ga aan het werk.

    Lieve groeten,
    Ans

  • 19 December 2011 - 08:50

    Mama:

    ik wordt wel een beetje stil van jouw perfecte leventje down under,krijg stiekem zin in de zomer.
    Hier lijkt de winter zijn intrede te doen,ach dan maar de kachel wat hoger.
    lieve schat ik zie weer uit naar je volgende verslag/skype/belletje/sms je
    love you!!!!!!!!!!!!

  • 19 December 2011 - 10:58

    Tante Hanny:

    Hallo Sander,

    Wat een verhalen en wat maak je veel mee zowel ontspannend als inspannend.
    Met het slechte weer hier ben ik wel jaloers op je in het mooie warme Australië. lekker genieten nog en fijne, gezellige feestdagen.

    Groetjes uit een koud Woerden

    Hans en Hanny

  • 19 December 2011 - 11:02

    Peter:

    Hoi Pianoman,

    kan me goed voorstellen dat je helemaal blij was, dat je onderweg een piano tegenkwam. Wat zal je genoten hebben dat je weer even lekker kon spelen.
    Jullie laatste stuk van de reis vanaf Port Mac Quarie naar Sydney, is natuurlijk prachtig met al die mooie Nationale parken in het binnenland , die in elkaar overvloeien.
    Fijn, dat je weer een nieuw fototoestel hebt, want je komt natuurlijk ogen tekort met al dat moois onderweg.
    Sander de Genieter, nog een Happy Time de laatste mijlen naar Sydney,
    Doeg - doeg Peter


  • 19 December 2011 - 13:13

    Oom Cees:

    Hoi Sander
    Wat een lang verhaal jongen. Het bijzonderen daarin is wel dat jij met volle teugen kan en mag genieten van dat stukje aarde op deze toch zo rare aardbol. Je uitleven op de piano en met je foto toestel. Ook dat is je gegeven. Ik heb het hier met een echte levensgenieter te doen en ik met zeggen: Ik geniet, op volle toeren, met je mee.
    Je vader is bij mij op bezoek geweest en jij vind Australië leuk maar ik vond dat leuk. Zo vinden we beiden iets wat leuk is, toch!
    Uit je moderne taalgebruik denk ik dat ik toch ouder aan het worden ben. Ik denk nu b.v. aan Risk spelen en in de zon zitten chillen. Nooit eerder gehoord. Eerlijk gezegd maak ik me daar niet meer druk om. Het voornaamste is dat, zoals gezegd, jij op volletoeren geniet geniet .

    Hartelijk groet
    oom Cees

  • 19 December 2011 - 15:44

    Tim Zeeuw:

    Hoi Sander,
    Als ik zo je reisverslag lees, dan is er volgens mij geen reden meer om terug te komen. Er is meer kans dat je familie jouw kant op komt :-)
    Je schrijft zo beeldend dat wij hier op kantoor al in de vakantiestemming komen. Ik denk dat we onze reisbestemming voor 2012 al weten. Drie keer raden....
    Mooie feestdagen toegewenst!

  • 19 December 2011 - 20:12

    Fred Van Leeuwen:

    He die Sander, leuk om nu jou zo te volgen en na 3 weken koud Holland alweer heimwee te krijgen naar down under als ik je verhalen lees. Ook gaaf dat je Ray en Jasper ben tegen gekomen want hen volg ik ook.Blijf vooral genieten van al dat moois want het blijft een prachtig continent.
    Groet Fred

  • 19 December 2011 - 21:59

    Ria Kuipers-Andrea:

    Sander, ik wil je vanuit koud en regenachtig Nederland bedanken voor je warme verhalen! Het is iedere keer weer een feest om jouw verhalen te lezen. Alvast prachtige Kerstdagen gewenst!! Ik hou je vader wel in de gaten ;-)

    Groetjes van Ria Kuipers

  • 20 December 2011 - 14:54

    Eva:

    Prachtige foto's! Ligt dat aan je nieuwe camera of aan het mooie land? De zomergevoelens komen inderdaad naar boven bij dit soort verhalen.

    Liefs,
    Eva

  • 21 December 2011 - 08:43

    Rob D.:

    He Sandro...
    Dit klinkt allemaal veel te mooi om waar te zijn. Ik stel dan ook voor dat je onmiddellijk een vlucht boekt en terug komt met de 1e de beste KLM vlucht...
    Nee, weet je wat: ik neem ontslag per 1-1 en kom per direkt naar Australia om jou op te zoeken!
    Man, wat een mooie avonturen. Geniet ervan en als jij een kaarsje voor mij aan steekt met Kerst, dan doe ik dat voor jou(-: Of wordt het niet donker daar((-; Alvast fijne feestdagen en een gezellige jaarwisseling! Big Hug Rob

  • 22 December 2011 - 21:17

    Rolien Moeder Victor:

    Hallo Sander, ineens dacht ik vanavond nodig eens kijken hoe het met Sander gaat....ik ben een uur verder.....geweldig al die uitgebreide, kleurrijk geschreven verhalen. Wat leuk dat je ook zoveel doet en ziet. Het is nu de 22ste dus ik denk dat je in Sydney bent. Een heel fijne tijd daar. Lieve groeten, Rolien

  • 16 Januari 2012 - 23:04

    Jojo:

    Raar om tehoren en tezien dat jullie ieder van een andere kant zo gezellig bij elkaar alle drie gewerkt bij ah in het zwembad zitten bij elkaar ha ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 62666

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: