Terug in Sydney na een mooie tijd! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu Terug in Sydney na een mooie tijd! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Terug in Sydney na een mooie tijd!

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

23 December 2011 | Australië, Sydney

Ik ben er weer, terug in Sydney. Het voelt een beetje als thuiskomen, want alles kwam bekend voor en ik kan de komende twee weken hier lekker uitrusten. Want hoewel ik een relax leven heb op het moment heb ik even tijd nodig om alle mooie dingen te laten bezinken. Als ik door mijn foto's blader, de verhalen doorlees van wat ik zelf meegemaakt heb, dan is de tijd zo snel gegaan. Het plan is dan ook om lekker rustig aan te doen hier en bij te komen.
Ik zit in een ander hostel dan 6 weken terug. Hetzelfde bedrijf maar aan de andere kant van de straat. Een uitzicht op de Harbour Bridge vanuit mijn kamer en ik kan zelfs het topje van het opera house zien. Geweldig dus!
Ik heb een feest gepland met nieuwjaar(bbq op het dak van mijn hostel, zodat ik het vuurwerk kan zien, jawel! en dan vanaf 2uur tot 6uur s'ochtends feesten op een boot met 500man, Dressscode:White, dus dat wordt geweldig. Ik ga samen met wat nederlandse meiden die ik in Cairns heb ontmoet en mensen van mijn hostel gaan ook, dus dat wordt een geweldig eerste feest van het jaar 2012.

Ik heb met veel plezier de reacties gelezen die jullie onder het laatste verhaal plaatsten en ik vind het echt geweldig om dat allemaal te lezen. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen!! Jullie reizen met mij mee ;)

En dan even terug in de tijd.
19-12
Hier was ik gebleven. En misschien kan ik deze dag overslaan, want hoe geweldig dit ook is, er zitten bergen en dalen in de reis. Net als het prachtige landschap.
We gingen met de auto op pad vanaf Port MacQuarie naar het zuiden en wilden in de buurt van Sydney komen omdat we de auto bijna moesten inleveren. Het was niet echt geweldig en halverwege ging het even beter, toen we bij een autodealer kwamen die ons heel erg hielp met het repareren van onze lekke reserve band en ook even (gratis) naar de motor keek! Daarnaast bleek deze familie, die de autozaak runnen, familie te zijn van de eigenaar van het Hostel waar ik nu (en 6 weken terug) verblijf! Dus dat was een kleine wereld terwijl er zoveel kilometers tussen zaten, en de oom zei dat zijn neef mij gratis bier moest geven als ik er was, dus dat was ook komisch!
Het bleef de hele dag regenen, we kwamen in de file en om 6 uur hadden we nog geen camping gevonden. Het informatie centre was dicht en we waren er klaar mee!
Om half 7 zijn we wanhopig een park opgereden waar caravans stonden. Elk donker moment heeft een lichtpuntje zolang je niet opgeeft en daar waren we dan, in the middle of nowhere, op een trailerpark. Een woonwagenkamp. We vroegen naar een slaapplek en ze waren enorm vriendelijk. We hadden onze tenten, maar de vrouw die de boel regelt stopte ons in een caravan! Voor hetzelfde geld omdat ze niet wilde dat we nat werden, aangezien er NOG MEER regen zou komen.
Een heerlijke nacht geslapen dus, een mooie ervaring rijker, maar de dag zijn we snel vergeten!

20-12
We reden verder en de humeur meter ging ook wat omlaag, maar toen was daar onze redding. Het plan was door te rijden naar de Blue Mountains, maar we besloten plotseling af te slaan en gingen naar een camping. We kwamen in 'The Entrance' waar we voor twee nachten een kampeerplek regelden. En het was weer super! Een prachtig uitzicht aan het water op de stad. Geweldige mensen ook. Het begon met een opa die op bezoek was die een tijd met ons heeft gepraat, daarna kwam de tuinman meerdere keren even praten(even is toch snel een half uur) en er was nog een jongen Thomas, uit Sydney die daar zijn leven lang al stond. We konden tot de 22ste(de dag om de auto terug te brengen) hier blijven dus geen zorgen meer.
21-12
Een mooie datum en een mooie dag. Thomas was zo gastvrij om ons de hele dag op sleeptouw te nemen en ons als een echte tourleader de omgeving te laten zien. We hebben prachtige dingen gezien en leuke gesprekken gehad. Ook veel lol!
Een vuurtoren, stranden, wandeltochten en het voeden van de pelikanen. We zijn bij een snoepwinkel geweest en het was een geweldige dag. Thomas zit op het conservatorium in Sydney, de beste van het land en wist ook veel van muziek! Met zijn auto hebben we rond gereden met een zonnetje boven ons hoofd(want de regen was deze dagen verdwenen!!) en we werden zelfs uitgenodigt voor een hamburger lunch bij zijn ouders, gastvrij! Zeker wel!
S'avonds spelletjes gespeeld(kaarten en yatzee) en dat was in principe de laatste Roadtrip dag.!
22-12
De dag des oordeels! We reden richting Sydney, ongeveer 2 uur en hadden de auto al opgeruimd, lieten hem onderweg stofzuigen en zo kwamen we in de voorsteden. We reden nog even verkeerd, maar we kwamen weer op de goede weg. Het regende al de hele dag en we waren er toch wel klaar mee. Toen gebeurde het, we reden met 50 een heuvel af, drukke tweebaans weg en plotseling remmen de auto's voor ons. Ik trap op de rem maar de hele auto glijd van de heuvel af zo tegen de auto voor ons. NEE!! Niet op de dag dat we de auto moeten terug brengen. Mijn eerste schade, ja hoor, zwaar klote. Het bleek een meisje te zijn, onze leeftijd en de schade viel erg mee! Het was een heel leuk meisje, zal je net hebben, en ze was erg rustig:'Shit happens'. dus dat stelden ons gerust.
Maarja, gegevens uitgewisseld en de auto terug gebracht en nu afwachten tot de schade gerepareerd is, niks meer aan te doen. Wij gaan door met genieten!

Met de trein gingen we naar het centraal station waar Rong doorging naar Gosford, naar familie en Arjen en ik de stad in gingen. Dit was het dan. Einde van een mooie tijd(beetje zuur einde, maar de reis was te mooi om door zoiets te laten bederven!) Ik nam ook afscheid van Arjen die naar Canberra ging en liep naar het hostel. Het voelt een beetje als thuis zoals ik al schreef en hier zal ik de komende twee weken alles even laten bezinken.

Kerst en Nieuwjaar vieren en verdere plannen maken!

Groetjes vanuit Sydney!!!

  • 23 December 2011 - 04:58

    Peter:

    Hoi Sander,
    Jammer van de schade aan de auto, net het laatste stukkie na zoveel mijlen, ach, het is maar een auto, gelukkig hebben jullie niets, en nu even tijd voor je zelf om de hele reis een plekkie te geven.
    Doeg - doeg greetings from Olanda.

  • 23 December 2011 - 07:23

    De Dodewaardjes:

    Hoi Sander, jeetje dat is schrikken een aanrijding, gelukkig hebben jullie zelf niks.. Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt. echt schitterend.. Heel veel plezier gewenst in Sydney, als ik je plannen zo lees gaat dat wel goed komen... Een beetje chillen en feesten wat wil je nog meer...

    groeten uit Waddinxveen

  • 23 December 2011 - 08:42

    Eva:

    Ik wil je alvast een hele fijne kerst en nieuwjaar wensen! Heb je nog goede voornemens? Krokillenleren laarzen kopen ofzo? Tot in het nieuwe jaar,
    Liefs, Eva

  • 23 December 2011 - 08:53

    Tante Hanny:

    Hallo Sander,

    Dat was schrikken, geniet in Sydney en prettige, gezellige feestdagen. We zullen aan je denken 1 januari en ook over je praten hier in Woerden met de fam. En we zullen je missen natuurlijk.

    Groetjes Hans en Hanny

  • 23 December 2011 - 09:52

    Oom C Ees:

    Hoi Sander
    Weer een a-sociaal prachtig verhaal wat allen rijke lui je kunnen vertellen.
    Waarschijnlijk om de minder bedeelde jaloers te maken. Ha.Ha. Ha.
    Die foto`s Sander zijn die door een vakman geschoten? Of is het de nieuwe camera die dat zo geweldig opneemt. Wij wensen jou Prettige en vreude volle Kerstdagen en een Spetterend einde 2011 alsmede een gezond 2012
    Hartelijke Groeten van ons tweeën
    Oom Cees

  • 23 December 2011 - 10:08

    Gerrie:

    He Sander. ik weer met veel plezier jouw verhalen gelezen. Wij wensen jou hele fijne kerstdagen toe en een geweldig feest de 31e. We zullen aan je denken en het glas op je heffen.
    Veel liefs van,John Gerrie Laura en Daphne

  • 23 December 2011 - 14:55

    Fam Van De Steeg:

    Hoi Sander,
    Wij wensen jou mooie kerstdagen en een heel goed en gezond 2012.
    Ga voorlopig door met genieten van deze reis. Wij genieten van jouw verhalen.
    Dank voor de kaart.

    Groet

  • 23 December 2011 - 16:24

    Mama:

    hey sander,
    we reizen met je mee,zoals je al vaststelde. Mooie verhalen, jammer van de aanrijding,maar zoals papa al zij het is maar een auto,gelukkig geen letsel
    verder
    lekker doorgaan met genieten en schrijven
    lots of love mama

  • 24 December 2011 - 09:45

    Oom Ton:

    Met genoegen hebben wij jou reisverhalen gelezen en dan plotseling is alles weer voorbij en ben je terug bij af. 6 weken lang van het onbekende genieten en nu weer terug in Sydney zijn want "that is the place to be" voor het nieuwe jaar.
    Een fijne kerst toegewenst, zal wel een beetje vreemd zijn in je korte broek en geen schaatsen aan en barbeque ze. Gr, Oom Ton en Tante Annemiek.

  • 29 December 2011 - 14:54

    Joyce:

    Hé Sander, het klinkt super wat je allemaal schrijft. En als die auto het enige akkefietje blijft, teken ik daarvoor. Ik hoop dat je een hele fijne kerst gehad hebt, en heel veel plezier met oud en nieuw!
    Liefs, groetjes en een regenbui uit Nederland!

  • 16 Januari 2012 - 22:54

    Jojo:

    Wij voeren hier de eenden ik wil wel ruilen hoor ha ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 62675

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: