Darwin & Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu Darwin & Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Darwin & Cairns

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

17 November 2011 | Australië, Cairns

Een paar dagen voorbij en weer zoveel gebeurd..

Het is nu 5 dagen geleden sinds mijn laatste bezigheden en de plannen lagen klaar..

13-11 was ik in Darwin voor de laatste relaxe dag. Arjen was daar nog en we hebben de dag doorgebracht met een paar uur strand, mijn eerste (kleding)was gedaan(schaamte, maar het ging goed) en we hebben heerlijk gekookt(wraps).

Maandag ochtend vertrok ik voor een 3daagse Tour naar Litchfield National Park & Kakadu National Park.

Ik zal het maar meteen zeggen: Geweldig..

Het begon maandag om half 7 toen ik werd opgehaald. Een grote 4wd truck waar we met 10 man (incl bestuurder) inzaten. Dabdei(bestuurder), 2 Dutchies(incl. IK),1x UK, 2x Fr, 2x Aussie & een italiaans stel.

Op de heenweg regen maar dat hield na een paar uur op. Leuk voor jullie om te weten dat het niet allemaaal zonneschijn is, want de truc was niet waterdicht, dus bij scherpe bochten regende het letterlijk in de auto xD Maar dat terzijde..
De eerste dag gingen we naar Litchfield. Prachtige natuur. We zijn naar Termieten heuvels geweest, prachtig hoe ze die maken, we hebben voor de eerste keer bij een waterval gezwommen, eind van de middag na een lunch van hotdogs hebben we een boottoch door de wetlands gemaakt. Krokodillen, Walibi's, vogels, veld van waterlelies en een prachtige zons ondergang(foto).

Daarna gingen we naar het kamp. Ik had mijn eigen tent-huis en geen last van muggen of beestjes. We gingen samen koken en betijds het bed in.

Tweede dag vroeg in de auto voor een tocht naar Kakadu.
We hebben die dag twee visitor centres bezocht met prachtige uitzichten en het hoog(s)te punt was Iburr met de Rock-art... Rotsschilderingen van de Aboriginals.. heel indrukwekkend en de verhallen die bij elke tekening horen zijn gewoon geweldig..
Smiddags sandwiches gegeten(echt heerlijk) en naar het volgende kamp om ons voor te bereiden op de nacht en volgende dag. Daar aangekomen bleek er een zwembad te zijn, super groot. Daar hebben we gezwommen en daarna bracht onze chauffeur 5 van ons(ik ook) naar the billabong voor nog een zonsondergang. Echt Amazing en na honderden overtrekkende vogels gezien te hebben en mooie foto's gemaakt te hebben zijn we terug gewandeld. We hebben gegeten en daarna ben ik met het italiaanse stel terug naar het gesloten zwembad gegaan om illegaal te nachtzwemmen. Dit was ook super, behalve al de muggen en de kans dat we gepakt zouden worden(maar dat gebeurde niet). Toen heerlijk geslapen in een 4-persoonstent voor mijzelf (A)

Laatste dag in Kakdu
Ook dit was weer een geweldige dag. We begonnen vroeg(wekker om 5:30) voor een lange tocht. We zijn naar een plek gegaan om vandaaruit een 7km durende tocht te maken naar een waar paradijs.. Na een aantal stenen beklommen te hebben kwamen we bij een meertje met een waterval. Onbeschrijvelijk. we hebben gezwommen en zijn terug gewandeld. Op de terug weg nog een interessant gesprek gehad met Dabdei de tourleader en verder gegaan..

Die dag hebben we nog een waterval bezocht wat nog mooier bleek te zijn, jullie moeten de foto's zien, want ik kan het niet beschrijven en toen zat de tour er ongeveer op.

Na de lunch van wraps werden we richting Darwin gebracht en 4 van ons stapten over op een ander busje. Die bracht ons voor de laatste 220km naar Darwin. Keihard Mumford&Sons in de bus en toen was het feest voorbij. Ik ben ingecheckt in het hostel en heb op mijn kamer mijn spullen opnieuwe geordend om nog even na te genieten van de driedaagse droomreis..

Vannacht moest ik om tien over vijf aan de overkant bij het hostel zijn voor de shuttle bus MAAR IK HAD ME VERSLAPEN.. !!
Ik werd precies 05:07 wakker.. Ik me bed uitgesprongen(zo zacht mogelijk) al me spullen bij elkaar geraapt(meeste lag al klaar gelukkig).. Naar beneden gerend.. daar zat iemand waar ik kon uitchecken.. en toen naar buiten !! waar ik 8 minuten later aankwam.. precies de tijd dat de bus zou weggaan dus ik was NET op tijd.. moet niet weer gebeuren ;)

Verder ging alles goed en om 6:55 vertrok het vliegtuig naar Cairns.
De reis van 2,5 uur ging supersnel want ik heb de hele reis gesproken met de australische Rondha (60jaar).
Het ging over van alles: Hoe duur de huizen zijn, over haar vrienden, haar chiuwawa die in het ruim zat en over mijn plannen en verhalen..

Aangekomen in Cairns heb ik de bus genomen naar het hostel(waterfront backpackers) waar ik Rong & Arjen opnieuwe heb ontmoet. Het is ondertussen 05:12pm en we hebben vandaag een heerlijke dag gehad bij en in het zwembad(3m naast de oceeaan, maar je kan daar niet inzwemmen vanwege haaien/krokodillen/kwallen) en hebben een boottocht geboekt op zaterdag op het Great Barrier Rif.. Daarna zullen we waarsch. een busje huren om de East Coast te verkennen..

Het gaat goed met me en ben heerlijk aan het genieten.. geniet van de foto's en ik hoor graag hoe het in Nederland gaat..

Groetjes Sander, Cairns

  • 17 November 2011 - 07:52

    Peter:

    Hoi Sander,

    Vroeg opstaan blijft lastig, maar fijn dat het toch nog gelukt is om de shuttle op tijd te halen.
    De foto's zien er weer geweldig uit, prachtig. De komende dagen veel plezier in Cairns en een big hug,

    Groetjes uit Olanda, doeg - doeg

  • 17 November 2011 - 08:26

    Mama:

    hey sander,wat een goede beslissing om naar dit park gegaan te zijn een mooie ervaring voor je!
    hier hebben we al weer te maken met ruiten krabben en handschoenen aan. ,brrrrrr
    de foto s zijn echt prachtig.
    veel plezier nog en tot je volgende verslag!
    liefs mama

  • 17 November 2011 - 10:35

    Tante Hanny:

    Hoi Sander,

    Wat ben je toch een prachtige reis aan het maken en wat zijn de foto's mooi. Nu nog even op tijd uit bed zodat je je niet meer hoeft te haasten. Veel plezier.
    Hier alles oké in Woerden

    Groetjes Hans en Hanny

  • 17 November 2011 - 10:41

    De Dodewaardjes:

    Hoi Sander,

    wat geweldig wat je allemaal meemaakt daar, en wat een lekker weer is het bij jou, dat moet toch een lekker gevoel zijn om te weten dat wij in N.L. de winterjassen e.d. nu toch echt weer nodig hebben om op temp. te blijven... Het is erg leuk om je verhalen te lezen...

    heel veel plezier gewenst


  • 17 November 2011 - 11:12

    Oom Cees:

    Hoi schobbiak,
    Een goed verhaal met prachtige foto`s
    Jammer is dat mijn hersenpan en ogen niet bestr werken maar ik heb mijn uiterste best gedaan om het te begrijpen.
    Wens je heel, heel veel plezier en geniet, geniet zoveel je kan.
    Hartelijke groeten oom Cees


  • 17 November 2011 - 13:16

    Elsa:

    Hey sander!

    Via via, te weten gekomen dat je in Australië zit! Geweldig. Je hebt al super veel gedaan lees ik. Wat gaaf dat je daar ook musea bezoekt! Toch volgend jaar beginnen met kunstgeschiedenis? Kan je wel het een en ander vertellen als je terug bent. Maar das nog lang niet, so enjoy!
    xx

  • 17 November 2011 - 18:39

    Oom Ton:

    En ik maar denken dat back packen bestond uit liften, hier en daar bij een boer in een hooiberg slapen. Af en toe werken en tussendoor wat zien van het land!!! Maar wat ik tot nu gelezen heb is het een groot feest.
    Dit moet je nu 165 dagen zien vol te houden, toppie. Gr, Oom Ton

  • 17 November 2011 - 21:59

    Ans:

    Hé Sander,

    Geniet elke keer weer van je verhalen en deze keer extra van die waanzinnig mooie foto's. Gaaf wat jij allemaal meemaakt en zo mooi hoe je alles weet te beschrijven.

    Hier is alles prima, morgen is Rob er weer nadat hij 2 weken op oefening is geweest dus dat werd wel tijd, we begonnen hem te missen en hij ons ook :-)

    Liefs,
    Ans

  • 17 November 2011 - 22:12

    Max:

    Jaloers...

    Niet overal op een 4 persoons tent waar je maar in je eentje in ligt? Beetje jammer dit :p
    Verder begin je al met de engelse taal in je verslag te gebruiken :p (1 woordje maar hoor, amazin) xD

    Voor de rest ben ik erg blij voor je ouwe reus!! Geniet er nog maar van want voor je het weet is het alweer voorbij! Xx

  • 18 November 2011 - 08:18

    Tanja Boere:

    Hallo Sander,

    Ben een collega van je vader, vroeger... ook veel op pad geweest leuk om te lezen en bij te zijn.

    Groetjes Tanja

  • 18 November 2011 - 11:47

    Annemieke:

    HHee Sander! Met de vele uurtjes openbaar vervoer per week ben ik altijd blij als er weer een verslag van jou online staat en ik die kan lezen in de trein! :) (zoals nu) het klinkt allemaal even geweldig en wat leuk dat je zoveel mensen spreekt in het vliegtuig/bus/ overal! :) ik blijf je zonnige verhalen volgen! (btw, wat een leuke babykrokodil!)

  • 18 November 2011 - 11:56

    Eline:

    Hoi sannie,
    Leuk je net even gezien te hebben op skype!

    xxx

  • 18 November 2011 - 14:01

    Gerrie:

    Sander, we vliegen naar je toe. Willen al dat moois ook zien!!!!

  • 18 November 2011 - 15:52

    Peter:

    Hoi Gerrie,
    Mag ik met je mee????????

  • 18 November 2011 - 16:10

    Joyce:

    Saaaaander!

    Omg wat klinkt het allemaal gaaf wat je meemaakt zeg! En wij allemaal hier maar weer mutsen op, zit jij daar een beetje met je 34 graden haha!
    Ik heb trouwens deze week mijn rijbewijs gehaald, dus nu kan ik ook in de rondte crossen! :D
    Ik hoop dat je nog heeeeeel veel plezier hebt daar down under!
    xxxxx

  • 18 November 2011 - 20:35

    Dylan:

    Yoo Sander.

    Bedankt voor je kaartje man. Zeker jammer dat je geen mooie vrouw hebt gestuurd maar daar kan ik mee leven. Je bent het in ieder geval niet vergeten. Ik zou zeggen nog veel plezier geniet ervan zolang het kan, en wees blij dat het daar lekker warm is hier niet namelijk.

    Groetjes dylan

  • 30 November 2011 - 15:44

    Kees Kleijkamp :

    (ex - collega van jouw vader)

    Hallo Sander,
    Leuk om te lezen dat je in Aussi-land / down under bent. Jurgen, mijn zoon woont sinds april 2006 in Cairns, dus ik weet onmiddellijk waarover je praat als je het hebr over het zwembad aan de kust bij Cairns en het Great Barrier Rif. Ik ga je verder volgen op jouw prachtige reis. Geniet ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 62710

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: