Laatste dag in Cairns en een nieuw Avontuur links! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu Laatste dag in Cairns en een nieuw Avontuur links! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Cairns en een nieuw Avontuur links!

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

25 November 2011 | Australië, Sydney

Dinsdag was de laatste dag in het Hostel. De auto was geregeld en we moesten alleen even wat geld bij elkaar pinnen om de kosten te kunnen maken.
Overdag konden we relax doen en rustig uitzoeken waar we zoal heen wilden.
Genoeg plaatsen onderweg en met een paar plekken die we sowieso wilden zien hebben we een mooie lijst gemaakt.
S'avonds om zes uur gingen we een gratis avondmaal halen in de Tequila bar. Vrij vroeg, want we waren uitgenodigt door twee Duitse meiden om gratis pizza te eten in een kroeg.
Daar zeggen wij geen nee tegen dus om kwart over acht stonden we netjes klaar. De meiden hadden een grote groep verzameld waaronder twee andere Nederlandse meiden, Nadine en Fleur.
In de (kroeg/bar/cafe/restaurant) zaten Arjen, Rong en ik met de twee dutchies aan een tafel en begonnen we aan het bier. We speelden trivia met de hele kroeg en na heerlijke pizza gegeten te hebben(toen waren we het duitse deel van de groep kwijt) gingen we richting de dansvloer. Rong was terug en met Arjen, Nadine en Fleur(en het bier) gingen we los ;).. Het was super leuk en om 00:00 was er een wetTshirt contest, want ook een groot succes was onder de kroegbezoekers.
Een laatste dansje met de meiden en toen naar huis.
23-11
Woensdag ochtend was het zover. Een dag later als gepland liepen we om tien voor tien in de ochtend, vol bepakt naar de autoverhuur. Daar aangekomen kregen we de sleutels van onze Ford Falcon en konden we op pad: ''We noemen haar Heather''(naar een kamergenoot)
We reden onze eerste meters links en parkeerden achter het Aquarius gebouw in Cairns omdat we een paar dagen daarvoor werk hadden geregeld.
Arjen ging boodschappen doen en Rong en ik gingen naar Ross Brown.
Om 12 uur hadden we afgesproken en daar aangekomen konden we 2 uurtjes verhuizen om vervolgens $80,- te vangen. (Makkelijk verdient met 2 man, hoewel het zweet echt overal zat).
We hebben nog even met een Nederlandse vrouw gesproken die 30jaar in OZ leeft en gingen toen voor een douche naar de Lagoon. Onderweg kwamen we Nadine & Fleur tegen waar we na het douchen afscheid van namen(Fleur zie ik met Nieuw jaar in Sydney).
Op weg voor een prachtige rit, want we gingen richting Cape Tribulation en kwamen in het dorp (100 inwoners) Daintree Village midden in het Tropisch regenwoud.
Voor $10,- p.p. konden we hier kamperen en we hebben wat gegeten bij het Crock Eyes Cafe. Wat zal je dan denken, jawel Krokodil.
Hie raten we een heerlijk gerecht van Croc vlees en rijst en we konden heerlijk slapen.
24-11
Een nieuwe dag die om 7:30 begon door licht en warmte. Alle spullen stonden nog buiten(stoelen,kleding,..) en dat was allemaal nat geregend. We pakten in toen de eigenaar afscheid kwam nemen en 6 kleine banaantjes voor de reis meegaf(Geweldig volk hier).
We gingen op pad, de Ferry over en over kronkel wegen naar de eerste stop.
Hier hebben we ontbeten , liepen we een stukje door het regenwoud en kregen de tip van een man(soort piraat) voor Oliver Creek. We reden verder naar Cape Tribulation waar we onze volgende stop hadden. Prachtige baai waar het regenwoud op het strand uitkwam.
Terug deden we het rustiger aan en maakten stops voor wandelen en uitzicht(ook op zijn amerikaans, arm uit het raam en foto maken).
Toen op pad voor de volgende slaapplaats. We gingen richting Townsville en kwamen langs een park ergens tussen in. Geweldig gelachen in de auto, toffe muziek gehoord(Lucky Fons de Derde, TIP) en aangekomen bij Paronella! hadden we een slaapplek.
Een landgoed van een overleden Spanjaard Jose die rond 1930 zijn droom verwezenlijkte door een stuk land met waterval te kopen een daar een paradijs te maken. Hij gebruikte de waterval om stroom mee op te wekken waardoor hij de eerste particulier was die stroom had en bouwde een kasteeltje, tennisbanen, trappen, bruggen en picknick gelegenheden.
Bij de prijs zaten twee rondleidingen, S'avonds en overdag. We moesten na de rondleiding (waar we Alen,turtles en vuurvliegjes zagen) de tenen opzetten en gingen onze tosti's bakken(heerlijk en Low Budget).

Daarna ging ik met Arjen nog even het park in. Het was pikdonker en we hadden alleen onze zaklampen. Geweldig en zeker toen we bij een boom kwamen met tientallen vuurvliegjes die als kerstversiering in de boom zaten.

25-11
Vandaag zijn we vroeg op gestaan en hebben onze tenten ingepakt. Daarna zijn we weer het park geweest om nieuwe verhalen op de dag rondleiding te horen. Leuke vrouw die veel wist te vertellen en na de rondleiding zijn we de auto ingesprongen om een stukje verder te rijden.
We zijn na ruim een uur aangekomen in Mission Beach. Daar hebben we onze tent opgezet en heb ik een Parachute Sprong, JAWEL geboekt. Morgen ochtend (7uur) zal ik het gaan doen en landen op het strand na een vlucht over regenwoud en koraalrif.
Ik ben erg benieuwd maar eerst nog even chillen bij ons nieuwe plekkie aan zee.

Groetjes aan IEDEREEN, leuk jullie reacties te lezen!! En ik moet even zeggen dat we onderweg niet altijd even veel bereik hebben of internet mogelijkheden dus ik weet niet wanneer de volgende tekst op internet verschijnt.

Het gaat jullie goed en ik hoop dat de parachute zal opengaan ;) (Grapje, komt goed!!)

• 25 November 2011 - 06:47

Ria Kuipers:

Wat geweldig om zo mee te genieten van jouw reis. Je schrijft leuk. Vooral die opmerking over het al dan niet open gaan van die parachute :-)
    Veel plezier met die sprong.

Groet van Ria, een collega van je vader.

• 25 November 2011 - 06:48

Ria Kuipers:

Veel plezier met die sprong.

Groet van Ria, een collega van je vader.

• 25 November 2011 - 09:10

Gerrie:

Man, man waakt maak jij mooie dingen mee! En natuurlijk gaat de parachute open. Waarschijnlijk heb je de sprong zelfs algemaakt als ik dit stukje schrijf en lig je al weer lekker ergen op een strandje. Morgenavond gaan wij lekker uit eten met jouw ouders. Kunnen we jouw reis bespreken. Is volgens mij wel een avondvullend verhaal. ha.ha. Groetjes!!

• 25 November 2011 - 12:21

Esther Dijkhuizen:

Hoi schoonbroer,
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Australië. Wat een mooie dingen beleef je toch! Hoewel ik weinig schrijf, lees ik alles op de voet mee :)
    Kan niet wachten op je volgende verhaal.

Groetjes Esther

• 25 November 2011 - 14:15

Eline:

Sannie, wat een geweldige dingen maak je mee:) die vuurvliegjes lijken me mooi om te zien! Ik heb je nog gesmst, en paps en thijs ook maar je had idd waarschiinlijk geen bereik. iig stond er in mijn smsje, dat ik slimmer word dan jou, want ik ben grieks en latijns aan het leren voor school;)

xxxxxx

• 25 November 2011 - 14:28

Max:

Sander! Beest!

Beetje informatie weghouden he omdat je niet wilt dat je ouders dat lezen (over die bar) haha snap het wel :P.

Hoe is het met heather? Is ze een beetje te berijden?
    En is krokodil nou echt zo lekker? lijkt me nogal taai :P

Nouja ik lees het volgende verhaal wel weer :P

Goeie reis Ouwe!

• 25 November 2011 - 14:39

Peter:

Hoi Sander

Ik heb wat foto’s bekeken op Google, over de plaatsen waar jullie langs gekomen zijn. Iedere plek ziet er weer opnieuw uit, als een paradijs, blauwe zee, zon en niet te vergeten de palmbomen. En de “Ford Falcon”, waar jullie in rijden, ach………………..het kan slechter.
    Take care, enjoy your trip, and also the greetings from Dutch Ollie.

• 25 November 2011 - 17:32

Hassan:

Hey die Sander,

Ik ben voor het eerst op de site en dit is zeker een leuke manier (helemaal voor je familie) om je te volgen. Ik heb (nog) niet alles gelezen maar jij vermaakt je volgens mij prima daar down under....

Enjoy....de tijd vliegt en voor je het weet ben je weer in het kleine Holland aan het zaalvoetballen.

• 26 November 2011 - 03:33

SanderJdeheer:

Reacties van nieuwe mensen, geweldig om te lezen!!

• 30 November 2011 - 15:51

Kees Kleijkamp:

Hallo Sander,
    Cape Tribulation (prachtig tropisch regenwoud, Townsville (een van de vele plaatjes aan de kust) , Mission Beach (zoals de naam al aangeeft: een plaatsje dat je moet zien).
    Groet.

• 27 Januari 2012 - 11:50

Kees Kleijkamp:

Sander, genieten van jouw verhalen in Cairns en omgeving: Cape Tribulations een zeer boeiend eiland en tropisch regenwoud met boeiende mensen, die daar woonachtig zijn, Great Barrier rif: schitterdn, vergeet je nooit meer.