Bizar! Het enige woord. - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu Bizar! Het enige woord. - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Bizar! Het enige woord.

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

28 November 2011 | Australië, Airlie Beach

26-11
Na het avontuur in de lucht ben ik terug gegaan. Ik kon een dag nagenieten en we hebben verder dan ook niet heel veel gedaan. S'middags boodschapjes en internet gezocht om rond 2 uur een gebakken ei als lunch te nemen. Ik heb met de duitse en franse buurmannen gesproken, even met twee dutchies(didi en nikei) en s'middags met Simone(de belg) op het strand gelegen en gezellig gepraat over van alles(van politiek in Belgie die er niet was tot Che quevara)
S'avonds hebben we hotdogs gemaakt wat echt heerlijk was. We zaten naast een paar ieren, waarvan een Bernedette was, maar niet heel erg uitgebreid gesproken. Verder gelezen en muziek geluisterd.
Met Arjen heb ik op het strand gezeten en hebben we naar de sterrenhemel gekeken. Prachtig.
Ik vond nopg een dichte kokosnoot, wat een heel avontuur werd. Ik hoorde het vocht dus meost ik hem open krijgen. Na ruim een halfuur klooie liep het vocht(water) eruit. De restant heb ik tegen een boom gegooit en daar was de kokos.Super!

Toen toch maar naar bed gegaan.

27-11
Vanochtend hebben we Mission Beach verlaten. We pakten onze spullen en zeiden de mensen gedag om 2,5 uur naar Townsville te rijden. Het waren saaie wegen. Grotendeels rijd je daar alleen, in de verte zie je een punt wat uiteindelijk als een auto/vrachtauto voor je komt te rijden, je haalt hem in op een overtakelane en het verhaal begint opnieuw.
We wilden kijken wat de mogelijkheden waren voor Magnetic Island, maar we zagen dat het $170,- voor de oversteek met auto was, te duur voor een paar uur dus reden we door.
We reden wat rustiger door en bezochten een zwemplaats Alligator Creek. Mooi een rustig en na een voetenbad weer verder gegaan.
We reden de parkeerplaats af toen Rong de legendarische woorden zei: 'Heather doet het wel erg goed tot nu toe!'. Ik zeg tegen hem: 'Dat kan je beter afkloppen'. Arjen klopt op de auto en binnen 20sec stonden we stil, precies op een steile bergtop. BreakDown. Ze deed niets meer.
We hielden een auto aan en de man hielp ons. Waarschijnlijk een verzopen motor(nog geen idee hoe het kon) maargoed we rijden weer zonder problemen. TENMINSTE: niet voor ons..

We reden naar Ayr waar we stopten voor mijn Cappucino en sloegen links af richting Alva Beach. 17km en toen zagen we in de verte een grote stof wolk.
Daar in de lucht vloog een 4wdJeep door de lucht(Bizar!) en we zagen een reallife Rollover.. We reden erheen stopten en hielpen de jongen. Hij liep gelukkig weer, maar de hele auto was total loss en hij had echt zoveel geluk dat hij nog leefde. Hooguit wat schrammen en een shocktoestand. Ik hield twee auto's (locals) aan en die hebben hem verder geholpen.
We reden door naar Alva Beach waar we een camping hadden gezocht. Zwembad ingedoken en gesproken over de dag die rustig begon en bizar eindigde. Ook nog een stel gesprioken en fransen beledigd. Ik zei dat fransen slecht Engels kunnen(WAT OOK ZO IS) en toen bleek de man uit Mauritius te komen(Franse kolonie), haha.. We hebben verder de restanten van de hotdogs opgegeten, we zagen nog een raar beest de boom in klimmen en gingen toen slapen onder de sterren hemel(zonder buitentent, geweldig). Een dag vol rare wendingen maar we lagen veilig op een oor.
28-11
Vandaag hebben we een stuk gereden en zitten nu in Airlie Beach. Onderweg zijn we nog de Big Snake en de Big Mango tegengekomen, naam zegt genoeg. En ik heb voor woensdag een boottrip van 2dagen en 2nachten geboekt. Wordt super op de WithSundays(ZOEK MAAR OP MENSEN)..
Ik zit nu in PeterPans booking kantoor en heb zo net dezelfde tour als Arjen geboekt(had hij al in sydney gedaan) op FraserIsland, kreeg $50,- korting(na het lief te vragen (A)) en we zitten nu ook nog gratis hier te internetten..

Even wat rare dingen gebeurd, maar maak je geen zorgen, alles gaat heel goed met ons. Wij lopen niet in 7sloten tegelijk!!

Groetjes aan jullie en ik ga komende tijd genieten van Withsundays en FraserIsland!!!

Groetjes, tot snel
Sander

  • 28 November 2011 - 12:05

    Peter:

    Hoi Sander,
    Hier even een bericht van een van je Fan Club leden.
    Oeps, dat is zeker schrikken als je een 4 X4 door de lucht voorbij ziet vliegen. Gelukkig dat het nog redelijk is afgelopen voor de bestuurder.
    En...........het klopt helemaal, Fransen die goed Engels spreken, ik ben ze ook nog nooooooooooit tegen gekomen.
    Withsundays en FraserIsland, ik zeg niks meer, blijf genieten van alle mooie dingen die Australië te bieden heeft.
    Doeg - doeg en de groetjes vanaf een plekkie op aarde, waar ze stapelgek zijn op "Goudse stoopwafels".


  • 28 November 2011 - 12:56

    Mama:

    Woh heftig hoor een vliegende 4 wheels zien! idd gelukkig dat het goed afgelopen is. Zo zie je maar een ongeluk zit in een klein hoekje
    Op naar je volgende avontuur ennuh
    beware ik blijf je volgen!!
    liefs mama

  • 28 November 2011 - 17:25

    Simone Pols:

    Hey Sander,
    leuk om je zo te kunnen volgen, je hebt al genoeg gedaan en meegemaakt.Withsunday en Fraserisland in verschiet geweldig.Wij zijn op Hamiltonisland geweest ligt in de buurt, helemaal leuk. Sander ik wens je nog heel veel plezier geniet ervan, en we blijven je volgen.
    Groetjes van ons allemaal fam. Pols

  • 28 November 2011 - 22:50

    Max Mans:

    Dan is Vliegen ineens niet meer zo leuk xD

    Zitten mooie foto's tussen man! Vind het leuk om te zien wat je doet. Jammer dat er alleen maar mannen op staan maar dat is een bijzaak had wel een foto van die bar willen zien paar dagen terug :p

    Rij voorzichten en doe de groeten aan de eerstvolgende vrachtwagen chauffeur lijkt me leuk!

    Masssol! X

  • 30 November 2011 - 20:19

    Fred Van Leeuwen:

    He die Sander, nou kan ik jou mooi volgen want dan blijf ik toch een beetje in de aussie sfeer. Ik lees dat je flink geniet en dat moet je zeker blijven doen in dit prachtige land. De eilanden ga je zeker mooi vinden. Have fun1!

  • 01 December 2011 - 12:33

    Eva:

    Hey San! Bedankt voor je lieve kaart=D Ik was erg verrast. Super leuk!
    Foto's zijn echt onwerkelijk, kan niet helemaal beseffen dat je zo ver weg bent:P Nederland is prachtig als altijd.. Je kent het wel, kou, regen, wind, prachtige skyline van wadje...
    Veel foto's maken en genieten!
    Liefs, Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 62587

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: