Tennis & sushi! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu Tennis & sushi! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Tennis & sushi!

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

14 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Een nieuwe stad en een nieuw begin.Om 8uur sochtends kwamen we met de bus aan toen ik me bedacht dat ik niks had voorbereid. Geen kaartje, ik wist niet waar ik aan kwam en ik wist niet waar ik heen moest. Dat was niet erg, want ik had de hele dag de tijd. Ik liep de stad in met een plattegrond die ik onderweg vond en wist weer hoe de stad ongeveer eruit ziet. Ik had de plattegrond ooit gezien , een rechthoekig centrum met straten haaks op elkaar, erg praktisch met straatnamen en tram routes(bleek later). Ik liep een flink stuk, maar het informatie centrum was nog dicht. Mensen op straat wisten het niet en toen had ik de oplossing! Ik ging een McDonald's binnen, niet om te eten, ik heb al 2,5maand daar niet gegeten, maar voor gratis wi-fi(internet) daar zit je dan met je backpack en voor ik het wist had ik het hostel gevonden. Erg centraal in Franklin street, naast de queen Victoria market. Ik was moe van de busrit, maar wilde niet slapen overdag dus ging ik op pad. Met de gratis city circle tram maakte ik het toeristen rondje van een uur. Ik wist alles te vinden en raakte meer op mijn gemak. Ik ging boodschappen doen en in het hostel hangen waar ik me weer herrinnerde dat het 11jan was, mijn verjaardag, maar een heerlijke maaltijd en een goede nacht slaap waren het hoogte punt naast de berichtjes van het thuisfront! Het is best raar om op zo'n dag alleen aan de andere kant van de wereld te zijn, ver van familie. Maar de gedachten dat er mensen aan je denken en dat er mensen zijn die echt alleen op deze aarde rondlopen hielpen me de dag door. Ik deed mijn ogen dicht en deze verjaardag liet ik maar voor wat het was. De volgende dag zag ik Fleur en haar drie vriendinnen bij het ontbijt waar het plan kwam om naar de kwalificatie wedstrijden van de AustralianOpen te gaan en voor ik het wist zat ik met de vier meiden naar thiemo de bakker te kijken. Op de tribune ontmoette ik nog 3nederlanders waarvan ik 1 de volgende dag weer zou zien, Matijs.Thiemo won zijn partij, we maakten een foto'tje en iedereen was blij. Mijn eerste live partij tennis en ik moet zeggen dat ik er echt van kan genieten. wedstrijden op tv zijn saai om helemaal te kijken maar na alle partijen die ik tot nu toe gezien heb ben ik er achter hoe leuk ik het vind, gelukkig! Anders had ik toch vrij weinig aan mijn '5day ground pass'.
Na de partij gingen we de stad in met twee van de meiden. We gingen een rondje lopen en we wilden naar het hoogste gebouw van Australië. 300m hoog! we kregen korting als studenten op ons kaartje en namen de lift met 9meter per seconde naar de 88ste verdieping. Een gebouw waarvan de bovenste verdiepingen aan de buitenkant met 24karaats bladgoud zijn bewerkt en die twee watertanks van elk 300.000 L op de bovenste verdieping heeft voor de stabiliteit. we stapten de lift uit en aanschouwden het prachtige uitzicht van de stad Melbourne. Je kon helemaal rond kijken en wat genoot ik van het uitzicht! En gelukkig was de lucht ook mooi open voor mooie foto's.
We gingen down to earth terug naar de tennis om de Nederlandse Kiki Bertens (uit het Westland) te supporten. het meisje van 20 had al meerdere kwalificatietoernooien van grandslams gespeeld maar nooit verder gekomen als de derde ronde. we gingen zitten, naast haar zus en daar de vriend van zitten, waar ik erg gezellig mee gepraat heb (fluisteren) en ondanks dat ze tegen de nummer 1 geplaatste moest ging het erg goed. eerste set werd 6-0 en toen het in de tweede set 4-0 stond gaf de tegenstander op, ze zat niet lekker in haar vel, Kiki was door en haar zus en vriend konden bijboeken in het hotel!
Ik liep een rondje over het terrein en toen naar huis om nog even te koken en te slapen. 
Ik had de speelschema's van de volgende dag opgeslagen op mijn IPod en had een volle planning die ik kon volgen met 4nederlandse spelers. Ik kwam om half 11 aan waar Matijs al zat te wachten. We hadden afgesproken een dagje samen tennis te kijken.
Door de ochtend buien werd de start uitgesteld maar toen het weer opklaarde konden we er voor zitten. Eerst Huta Galung die 6-0 6-0 won. erg apart zo'n uitslag, geen tegenstand en geen echte wedstrijd maar hij was wel door. Nummer 1 voor de 3de en laatste kwalificatie ronde. Vervolgens zagen we Igor Sijsling met 14aces en services boven de 200km/h winnen. nummer twee van de Nederlanders. We zagen een stuk van een
partij waarbij Jimmy Wang, een Japanner bij elk punt wat hij maakte het volle publiek achter zich had en het stond volledig vol toen de wedstrijd bijna afgelopen was,  best komisch maar Jimmy verloor wel. 
Thiemo de bakker knokte in een wedstrijd waarin twee spelers tegen zichelf speelden zich terug van 1set achter naar 2-1 in sets en toen ik wat sushi rollen achter de kiezen had begon om half 9 de partij van Kiki Bertens en ik had mijn plaatsje weer gevonden naast zus en aanhang. 
Het ging niet goed, ze maakten zelf teveel fouten en had weinig geluk. De eerste set was voor de Rus en in de tweede set kwam ze 4-0 achter in games, maar toen kwam een prachtig vervolg waarin ze zich terug knokte naar 6-6 voor een tie break , matchpoints tegen weg werkten en de set won. geweldig en de wedstrijd leek te kantelen aangezien de Russin huilend op de baan stond. maar het was niet genoeg want de meer ervaren Russin herpakte zich, Kiki maakte meer fouten en verloor de partij alsnog met een 6-3 derde set. Ik nam afscheid van de familie en ging met Matijs op huis aan met het idee dat ik de volgende dag nog drie Nederlanders kon zien! erg leuk hier en de 15de komt Rong dus dat wordt erg leuk als we maandag tm het weekend naar het hoofdtoernooi van de australian open gaan met spelers al Federer, Nadal, Roddick en Djokovic.

Ik heb er zin in!!

  • 14 Januari 2012 - 06:14

    Mama:

    Hey Sander
    Ook wij vonden je verjaardag maar raar,Wel hebben het op bescheiden ,maar gepaste wijze gevierd met......pizza!
    Veel plezier verder bij de australian open Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt
    as always love you !!!!!
    mama

  • 14 Januari 2012 - 07:27

    Peter:

    Hoi Sanny,
    Dit was weer een knap stukkie schrijfwerk, om iemand (zoals ik) die totaal geen verstand heeft van tennis, zo mee te laten slepen in je prachtige verhaal.
    Volgens mij wordt het de komende dagen flink genieten voor je in Melbourne.
    Kanjer, groetjes uit ons dorpje Waddinxveen.

  • 14 Januari 2012 - 08:48

    Ria Kuiper:

    Dat heb je goed voor elkaar, met al die tenniswedstrijden. Leuk om Rafa live te zien!! Veel plezier!! Groetjes vanuit Moordrecht en maak er een mooi nieuw levensjaar van. Alsnog gefeliciteerd. Had even een paar dagen iets anders aan mijn hoofd, dus heb net pas even bijgelezen:-)

  • 14 Januari 2012 - 16:48

    Mathilde:

    Wooooow facking vet gekk!
    Hahha jaloezie hier groeit met de verhalen! Hahha neee hoor geniet ervan! Hoe bevalt mijn zus der backpack? :p

    Xxxxxx

  • 14 Januari 2012 - 20:41

    Ans:

    Hé Sander,

    Leuk om weer jouw stukje te lezen. We hebben een lekker weekend, meiden hebben weer heerlijk paardgereden vanmiddag en Rob was naar het Mecc in Maastricht voor een klassieke autobeurs. Op de terugweg in België langs de bakker voor een heerlijke smurfenvlaai. Daar gaan we je moeder morgen mee verwennen want die komt een dagje hier. Kijk er naar uit!

    Jj nog veel plezier daar, leuk om te lezen dat je zo van het tennis geniet en wat gaaf dat je naast de zus van Kiki zat, dan is het natuurlijk extra spannend en beleef je het met hun mee. Ik herken wel wat je schrijft want vind er op tv niet zo veel aan maar ben een paar x in Ahoy geweest en vond het daar ook veel leuker om te volgen. Maar dat is natuurlijk niks vergeleken bij Melbourne. Wens je heel veel plezier!

    Lieve groeten,
    Ans

  • 15 Januari 2012 - 11:00

    Hassan:

    Heey topper,

    Sporadisch tref je een reactie van je zaalvoetbalmaatje aan....hahaha

    Ik lees dat ik jou niet hoef te vertellen hoe je moet genieten.

    Groetjes van de andere kant van de wereld....

  • 15 Januari 2012 - 16:11

    Anouk:

    Haha, je kan zo sportcommentator worden :)
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!

    xx

  • 19 Januari 2012 - 16:31

    Eline:

    Heej sannie,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Melbourne:)

    liefs,
    Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 62670

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: