Vergeten te genieten? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu Vergeten te genieten? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Vergeten te genieten?

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

27 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Je doet je ogen open, stapt je bed uit en zegt je Engelse kamergenootjes vaarwel. Na een douche ga je de deur van het hostel uit om in het winkelcentrum een broodje en een koffie te kopen. Op je gemakje nuttig je je ontbijt en gaat op weg naar de volgende bestemming, de Library.
Alles gaat op de automatische piloot totdat je bewust word van waar je mee bezig bent. Terwijl ik richting de deuren van de VictoriaBibliotheek loop besef ik weer hoe geweldig het leven eigenlijk niet is. Ik ben dan misschien wel naar werk aan het zoeken, wat in eerste instantie misschien niet het allerleukste is om te doen, maar ik doe dat wel in een wereldstad, in een van mijn favoriete landen, met geweldig weer!
Ik loop het klassieke gebouw binnen en na wat cv's geprint te hebben ga ik even achter de computer zitten om de andere kant van de wereld te informeren over mijn bezigheden tijdens mijn droomreis.
We zijn alweer een week verder en mijn verblijf in Melbourne zal nog wel even duren. Ik ben begonnen met werk zoeken en tussendoor geniet ik van deze bruisende, culturele stad.
De afgelopen twee weken stonden in het teken van de AustralianOpen en zondag is de finale. Helaas is mijn favoriet uitgeschakeld in een schitterende partij tegen Nadal.
Drie dagen ben ik naar de Kwalificatie wedstrijden geweest om vervolgens van mijn 5dagen groundpass te genieten.
Wat heb ik toch een hoop gezien: Thiemo de Bakker, Igor Sijsling, Bertens, Rus, Kraijchek,Huta Galong. Ik heb wedstrijden van wereldspelers gezien: Tsonga, Ferrer(5) en Monfils. Het nummer 1 mannendubbelduo de Bryan Brothers. Legends, Junioren, Esther Vergeer: de nummer 1 rolstoeltennister met 13 GrandSlam titels en 15 grandslam dubbel titels. Ik heb Nadal, Federer en Sharapova zien trainen en een blik gevangen van de nummer 1 tennisser van dit moment: Novak Djokovic!
De bezoekjes aan het tennis park zitten er alweer op helaas en de rest van de wedstrijden kijk ik nu op tv, maar er is nog zoveel meer in deze stad te zien dan tennis. Zaterdag ochtend ben ik naar een bruiloft geweest van een Hare Krishna stel. Ik had de mensen nog nooit in mijn leven gezien maar ze waren zo gelukkig dat iedereen welkom was.
Het was geweldig met de rituelen, prachtige kleding en muziek. Terwijl ik daar zat te kijken naar zoiets bijzonders voelde ik de wind, zag ik de vogels in de lucht en die gelukkige blik van het bruidspaar deed me alles!
Rong was ondertussen in de stad aangekomen en maandag ochtend kwam ook Arjen aan in Melbourne. De drie reisgenoten van de Oostkust waren weer bij elkaar en het was super om weer de verhalen terug te halen van ons avontuur van een maand geleden. Het lijkt al een eeuwigheid verweg, maar terwijl we er in het park over praatten wisten we weer hoe super het was.
Verder heb ik veel mensen leren kennen, Nederlanders, Ieren, Engelsen en duitsers. Maandag en dinsdag heb ik de hele dag gebruikt om werk te zoeken en woensdag was de laatste dag van Arjen. We zijn met zijn tweeen met de metro door de stad gegaan. Ik heb wat dingen laten zien en savonds na een laatste avondmaal in het restaurant van mijn hostel hebben we in een park met Rong gezeten. Er waren jongens aan het voetballen dus ik liet mijn kans niet liggen. Ik vroeg of ik mee mocht doen, maar ik weet niet of dat zo'n goed idee was. Na 3 maanden niet gesport te hebben viel het toch een beetje tegen. Het was super leuk om weer even mijn ding te doen, maar mijn conditie was niks met wat het was en ik heb nog een dag spierpijn gehad.
Woensdag ochtend hebben we Arjen vaarwel gezegd en het was die dag Australian Day.

I am, You are, We are Australia!

Een groot feest hier in het land en er waren een aantal activiteiten in de stad. Ik ben smiddags met Rong de stad in te gaan om te zien hoe honderden mensen in een parade voorbij liepen. Het deed me een beetje aan onze avondvierdaagse denken, maar dan wat meer nationalistisch. Allerlei groepen mensen liepen daar met vlaggen en maakten muziek. Poltiekorpsen, Brandweer, de Indische gemeenschap, Hare Krisna en nog vele anderen kwamen voorbij, en het was prachtig te zien hoe al die verschillende culturen zich zo verbonden voelen in dit land.

Aan het einde van de dag heb ik afscheid genomen van Rong die vanochtend is vertrokken en het is
gek om te zien hoe iedereen komt en gaat als je zelf op een vaste plek blijft. Het is weer een nieuwe ervaring en het hoort bij het reizen.

Ik vind mijn draai in Melbourne en de tijd vliegt. Na drie maanden reizen zit ik nu op de helft en ik heb al zoveel gezien. Mensen met wie ik aankwam zijn al naar huis of vertrekken binnen een aantal dagen dus dat geeft mij extra motivatie om van elke dag te genieten. Ik kocht een boek voor Renee in Sydney en terwijl ik er doorheen bladerde zag ik een aantal mooi zinnen die ik zeker zal onthouden.

Experience is knowledge, the rest is just information - Einstein -

Een gelukkig mens ben je niet met bepaalde omstandigheden. Een gelukkig mens ben je met een bepaalde houding.

En dat is waar het omgaat. Als je denkt aan het hoofddoel in het leven, is het voor mij een gelukkig mens zijn. En volgens mij ben ik goed op weg. Jezelf leren kennen, dromen volgen, tegenslagen verwerken, de dingen die je hebt waarderen, alles van de positieve kant bekijken en elke dag opnieuw genieten van de wonderen om je heen!
Want met alles in het leven:
Het gaat erom hoe je ernaar kijkt!

Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan met werken, maar zolang ik mijn best doe, niet teveel verwacht en geniet van alle mooie dingen komt er vanzelf iets op mijn pad.

Ik hoop dat jullie ook genieten van het leven in Nederland. Hoewel het misschien minder leuk lijkt als hier. Alles heeft positieve kanten, kijk naar wat je om je heen hebt en geniet, dat is het enige wat ik kan zeggen! Geniet elke dag!

  • 27 Januari 2012 - 03:42

    Lotte:

    Woehoe Sander! Mooi verhaal! Geniet van de mooiste stad! Doe ik hier met je mee! :D X

  • 27 Januari 2012 - 05:42

    Ria:

    Hoi Sander
    Op de helft alweer. Het glas is nog halfvol dus!!
    Gisteravond zagen wij de bloedstollende samenvatting van de wedstrijd tussen Federer en Rafa. Toptennis was het. Ik was voor Nadal:-)
    Sterkte met werk zoeken!!

    Groetjes uit Moordrecht

    Ria Kuipers-Andrea

  • 27 Januari 2012 - 07:06

    Mama:

    Hey Sander,
    alweer een inspirerend verhaal ,zo reizen we een beetje met je mee ,en
    wat vliegt de tijd.
    blijf maar genieten en leren
    liefs mama

  • 27 Januari 2012 - 07:27

    Peter:

    Hey Sander,
    Weer een mooi verhaal. Zoals je ziet, het maakt niet uit waar je bent, wat je doet, pluk de dag en geniet van alle prachtige dingen om je heen. Als je het maar wilt zien, dat er veel prachtige dingen en momenten zijn. En blijf genieten van alle lieve mensen om je heen.
    Veel liefs uit Holland.
    Ps. het vinden van werk komt goed. Anders zoeken we een sponser, en geven we je op als goed doel bij de Postcode loterij.

  • 27 Januari 2012 - 12:04

    Kees Kleijkamp:

    Sander,
    Het is al weer 6 jaar geleden, dat ik Melbourne bezocht. Zo typisch Engels, (Victoriaans) de sfeer. Ben je ook in het park geweest en in de koffie-/theehuizen aan de rand van het park. Victoria market: je kijkt je ogen uit!
    Ik bezocht het stadion voor een voetbalwedstrijd. Een heel aparte sfeer. De Aussis hebben toech een heel andere sportbeleving dan de Nederlanders.

    Groet,

    Kees

  • 27 Januari 2012 - 19:13

    Eline:

    leuk je verhaal:)

    en je weet het he--> Carpe diem

    xxx

  • 28 Januari 2012 - 06:30

    Sanderjdeheer:

    Hallo, hoop dat jullie van je weekend genieten. Ik heb echt toptennis gezien inderdaad. Gisteren Djokovic tegen Murray, echt een geweldige wedstrijd!
    Ik heb gisteren een vrouw ontmoet van 69 uit Nederland die hier voor 5 maanden aan het reizen is: De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
    Echt helemaal geweldig om dat gezien te hebben. Vanavond ga ik naar de Hare Krishna en dan morgen de finale van de Australian Open!!

    Groetjes en geniet van het weekend!!

  • 01 Februari 2012 - 07:24

    Peter:

    Hoi Sanny,
    Veel plezier de komende dagen tijdens je nieuwe trip.
    Groetjes uit W'veen.


  • 01 Februari 2012 - 07:25

    Peter:

    Hoi Sanny,
    Veel plezier de komende dagen tijdens je nieuwe trip.
    Groetjes uit W'veen.


  • 03 Februari 2012 - 05:42

    Marjolein:

    Wat heb je toch een manier met woorden! Blijf idd genieten en hoop echt dat we mekaar nog een keer gaan tegenomen!! xx

  • 03 Februari 2012 - 10:31

    Arjen:

    Terwijl hier een sneeuwlaag van 5 cm ontstaat kan ik het niet laten om terug te denken aan Australia. Ik mis het mooie weer een beetje :| Is het nog gelukt om werk te vinden in Melbourne?

  • 04 Februari 2012 - 21:52

    Rolien:

    Hoi Sander, vanuit een koud (-8) en wit Nederland wil ik je groeten. Eline en Victor hebben vanmiddag geschaatst op de Breevaart. Kun jij je nu waarschijnlijk niets bij voorstellen...Fijn dat je zo geniet....nog een heel fijne tijd!

    Groeten, Rolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 62634

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: