Morgen! - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Sander Heer - WaarBenJij.nu Morgen! - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Morgen!

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

14 Oktober 2015 | Nederland, Waddinxveen

Het gaat gebeuren! Morgen vertrekken Marijke en ik naar China. Eerst vliegen we naar Hong Kong om vervolgens nog een stukje verder te gaan naar de hoofdstad Beijing(Peking).

In de voorbereiding was het verschil tussen Marijke en mij de afgelopen weken goed te merken. Marijke al weken aan het voorbereiden, en door middel van lijstjes alles overzichtelijk op orde. Sander al weken relax aan het wachten tot het wel eens tijd zou worden om te vertrekken. Maar voordat je kan vertrekken moet er toch wel wat gebeuren. En hoewel ik zeker niet iemand ben die alles op het laatste moment doet, moesten er toch zeker wel een aantal dingen gebeuren.

Vanochtend werd ik al meteen met gezonde spanning wakker en alle dingen die er komen gaan overspoelde mijn opstartende brein. Marijke kijkt daarentegen de laatste weken steeds meer ontspannen naar ons avontuur. Maargoed, even diep ademhalen en de zaken stapje-voor-stapje aanpakken, dat werkt het beste. Lekker douchen, opfrissen en ontbijten, om vervolgens een afscheidsrondje te wandelen in het bos met mijn lieve moeder en onze hond Finn. De rest van de dag stond in het teken van tas verder inpakken, een aantal praktische spullen (last-minute) aanschaffen en de voorlopig laatste keren genieten van puur Hollands eten. Smiddags met mijn lieve broer een broodje haring in de stad en savonds stond er een heerlijke pan andijvie-stampot op tafel. Gezellig met het hele gezin eten, met in het achterhoofd dat dit voorlopig niet meer gaat gebeuren.

Alles is nu geregeld, de spanning is gezakt en mijn enthousiasme is weer komen opborrelen. Morgen ga ik het avontuur aan in een vreemde stad, in een vreemd land, met vooral een vreemde taal ;) Ik ben wat dat betreft heel erg blij dat ik niet alleen ga, en dat Marijke met mij mee wilde is een hele grote zege! De komende maanden zullen we via China naar Taiwan gaan, om daar onze vrienden te ontmoeten. Vervolgens zullen we naar Thailand gaan waar we onze verjaardagen zullen vieren en de andere feestdagen (sinterklaas / kerst / jaarwisseling). Half februari gaat Marijke naar huis en zal ik nog twee maanden naar Nieuw-Zeeland gaan. En alsof dat nog niet genoeg is, heb ik er vlak voor vertrek een aantal dagen Sydney bij geplakt, voordat ik naar Christchurch(NZ) vlieg. Ik ga eens even gluren bij de plekken met mooie herinneringen die ik jaren geleden alweer heb mogen meemaken.

Aankomende maanden zal ik waarschijnlijk weer geregeld berichtjes posten, nu ik ook een mini-laptop bij de hand heb. Jaja, de backpacker is ontwikkeld. Het lijkt me leuk om via deze weg, en natuurlijk nog liever via persoonlijke berichten te horen hoe het jullie vergaat. Geniet van alle dingen die op jullie pad komen en Marijke en ik gaan er een spetterend avontuur van maken!

Groetjes uit Waddinxveen, een dag voor vertrek...
Sander

  • 15 Oktober 2015 - 07:41

    Ria Kuipers:

    Sander en Marijke,

    Een fantastisch mooie reis gewenst...

    Ik verheug me nu alweer op de fijne gesprekken (over jullie belevenissen) met mijn fijne collega Peter en op die koffer vol mooie verhalen en foto's.

    Veel plezier samen!!

    Liefs

    Ria

  • 15 Oktober 2015 - 08:02

    Tim Zeeuw:

    Goede aftrap toegewenst, wereldreizigers!
    Er is veel moois te ontdekken. Enjoy it.

  • 15 Oktober 2015 - 08:38

    Eva:

    Doe voorzichtig!!! En geniet natuurlijk,

    Xx

  • 15 Oktober 2015 - 09:58

    Sandra, Mark En Kids:

    Beste Sander en Marijke,

    Heel veel plezier en een hele mooie reis gewenst!

    We gaan weer met veel plezier jouw bericht lezen en volgen.

    Take care!

    Groetjes uit Almere

  • 15 Oktober 2015 - 12:58

    Mama Liesbeth:

    zo lieverds het gaat gebeuren,geniet en pas op elkaar
    ik hou van jullie
    xx mama Liesbeth

  • 15 Oktober 2015 - 16:29

    Pappie Peter:

    Hoi Sander en Marijke,

    Als mama Liesbeth in de computer kruipt om jullie te schrijven, kan ik natuurlijk niet achter blijven.
    Vanochtend met de club van vijf van W'veen naar Schiphol. Fantastisch, dat zelfs Mathijs er bij was om jullie uit te zwaaien. Jullie hebben nog wel een paar uurtjes te gaan voordat jullie in Beijing(Peking) landen.
    O ja Sander, de stroopwafels die je vergeten bent, voor je vrienden in Taiwan, komen wel op, dat zit wel goed. Luitjes nogmaals een hele dikke knuffel, en samen lekker genieten van jullie nieuwe avontuur.

    Veel liefs Peter.

  • 15 Oktober 2015 - 22:38

    Carl En Cora:

    Heel veel plezier samen en maak er een geweldige reis van.
    We kijken al weer uit naar jullie geweldige verhalen.

    Gr carl en cora

  • 16 Oktober 2015 - 00:52

    Marcel:

    Nu ik dit schrijf zouden jullie net geland moeten zijn in Hongkong.
    Dat is een aardige trip en dan nog maar een tussenstop. De rest van de nacht zijn jullie ook aan het reizen. Ik ben nu al nieuwsgierig naar jullie ervaringen!
    Groet van Marcel met een hug voor jou en voor Marijke een pappa-knuffel. ;-)

  • 16 Oktober 2015 - 12:56

    Thijs :

    wat was dat een mooi gezicht gisteren op schiphol jullie samen helemaal in spanning van wat zou er nou komen. ik wens jullie een heel mooi reis tegemoet maar dat komt denk wel goed
    gr thijs en esther hartjes

  • 17 Oktober 2015 - 08:06

    Arjan:

    Sander & Marijke,

    Enjoy!

  • 17 Oktober 2015 - 09:07

    Jack Bal:

    Heel veel plezier en geniet van deze mooie reis.
    Kijk weer uit naar je mooie verhalen.

  • 21 Oktober 2015 - 17:09

    Roy :

    Heey San het heeft even geduurd voordat ik je reisverslag kon vinden ( na uren speur werk op het internet :P ) ( ja ik heb Jo ook meteen ingelicht overigens) ik weet dat ik wat dagen achterloopt maar geweldig nieuws dat je toch nog even naar Ozzie gaat! Als je dan te hard door je budget gaat kan je natuurlijk weer naar Collaroy om huizen te slopen voor een goed salaris ;) oh en als je dan toch nog langs de douane gaat, kan je voor mij nog even checken of ik het land nog in mag? maar genoeg over Sydney. nogmaals veel plezier en ik ga nu de volgende 2 verslagen lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 62643

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: