Another day in Paradise! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu Another day in Paradise! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

Another day in Paradise!

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

21 November 2011 | Australië, Cairns

Het vandaag maandag avond hier in Cairns en ik heb een Duitse meid gevraagd om haar laptop te gebruiken, dus dat is super chil. Er is zoveel gebeurd en ik heb wat leuke verhaaltjes.

Laat ik maar beginnen met het thuisfront. Ik vind het super om al die reacties te lezen en geweldig te lezen dat mensen hun rijbewijs hebben, genieten van mijn verhaaltjes (enige wat ik voor jullie kan doen, naast een kaartje. Maar daar heb ik iets voor nodig 8))
In iedergeval leuk om met jullie in contact te zijn en ik lees alle reacties dus blijf dat doen.(dan komen jullie ook in het plak boek !!! )
Ik heb een mailtje gekregen met daarin mijn vertaalde cv dus dat is ook super, ben ik erg blij mee en mooi geregeld voor de planning(ja ik blijf toch plannen) .

Dan nu de orde van de dag.
Ik was gebleven bij donderdag en het verhaal gaat verder op vrijdag.

19 November de 19de verjaardag van Arjen. Meer hoef ik als introductie niet te zeggen, want alles stond in het teken hiervan. Vrijdag avond begon het feest. Even geen lowbudget gedachten, heerlijk. Geld uitgegeven bij de plaatselijke pizzeria met bediening dus ook niet het idee van packpacken. Daarna gingen we naar een te gekke kroeg met een wand met een vitrine van 288 (volle) Corona flesjes.. prachtig. Ze draaiden er muziek met clips en er werden meerdere sportwedstrijden uitgezonden.Het was super gezellig en we hebben gezeten tot 00:00 om de verjaardag te beginnen.Snel naar bed want s´ochtends eruit om 06:45 voor een great barrier reef boottocht.

We gingen met het schip "The Passions of Paradise".. prachtige naam toch, ook een prachtige boot. Grote Catamaran waar we met ongeveer 90 man opzaten. De dag bestond uit een relax programma. We vertrokken s'ochtends uit de haven met mooi weer natuurlijk opweg naar the first destination. Een zand eiland met letterlijk duizenden vogels waar we een klein stukje strand hadden om het rif op te gaan. We kregen twee uur de tijd om te snorkelen en gingen toen terug de boot op om te lunchen. Door naar de volgende plek midden op de oceaan en nog een uur snorkelen.
We hebben prachtige dingen gezien die moeilijk te beschrijven zijn, maar denk aan heel veel kleine en super grote vissen(geen haaien of schildpadden helaas), veel koraal met soms inderdaad felle kleuren, maar echt prachtig. Heerlijke terugtocht en toen waren we terug voor de avond.

s'avonds dachten we het hoogtepunt gehad te hebben toen we een freemeal gingen halen in een kroeg. We namen er wel een biertje bij met het idee daarna terug te gaan , toen bleek dat een jongen met gitaar ging optreden. We kenden bijna alles wat hij speelde van Jack Johnson tot Pete Murray tot Oasis. Echt geweldig. Live muziek, bier en jenga spelende mensen in de kroeg. Toen naar het hsotel gegaan en nog daar corn flakes gegeten om de kater te voorkomen en toen heerlijk gaan slapen voor nog meer mooie avonturen.

Ik heb nog een mooi verhaal klaar liggen maar mijn tijd zit erop.
Woensdag vertrekken we uit Cairns met een gehuurde auto en dan komen er vast nog mooie verhalen..
Groetjes Sander

P.s. We hebben kaartjes voor de Australian Open(als het allemaal goed is gegaan ;))


Klein verhaaltje:
20-11
Samen met twee vrienden op de boulevard van Cairns. Rong en Arjen zijn aan het praten en ik lig een paar meter verder te lezen. Een boek over het leven en omdat het donker is heb ik een plekje gekozen bij een lamp. Terwijl ik daar lig stopt een Aziatisch stel en begint te lachen. De man vraagt met gebaren of hij een foto mag maken en met toestemming schiet hij 20 plaatjes. Het is zo voorbij en mijn vrienden en ik lachen om wat er gebeurd is. Rare mensen die Aziaten, maar zouden wij niet hetzelfde doen als we een Afrikaans dorp bezochten?


  • 21 November 2011 - 11:08

    Mama:

    hey sander!
    ik geniet telkens weer vanje berichten .Hier gaat alles zijn gang en met jouw zonninge verhalen kunnen we ons ver warmen
    liefs mama

  • 21 November 2011 - 11:55

    Max Van Gils:

    Lekker hoor sander!! Bikkel! wel voorzichtig rijden he!

    Mijn party was ook weer geslaagd zeer gezellig geweest :D

    Ik heb nu les dus spreek je wel weer! masssol X

  • 21 November 2011 - 12:18

    Victor:

    hey sander!
    ik vind het echt cool om je verhalen te lezen! ik kan er uit opmaken dat je het erg naar je zin hebt, dat kan bijna ook niet anders! veel succes met je auto, zal wel een heel gave tijd worden!
    groeten Victor

  • 21 November 2011 - 12:47

    Sandra, Mark En Kids:

    Hoi Sander,

    Wij lezen je reisverslagen elke keer weer met veel plezier. Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Australie. Mijn ouders zijn daar ook geweest toen ik zwanger was van Romee. Zij hebben 6 wkn rond gereden met een camper maar dat is veels te weinig want er is zoveel te zien. Een heleboel namen en plaatsen komen mij in ieder geval bekend voor. Ben benieuwd wat je de volgende keer gaat schrijven.

    Groetjes,
    Sandra, Mark, Romee, Camiel en Yannick (Almere)

  • 21 November 2011 - 13:51

    Jordy:

    Wat een geweldige verhalen, klinkt allemaal weer erg gaaf. Ben benieuwd naar wat er allemaal nog komen gaat.

    Groeten Jordy

  • 21 November 2011 - 15:21

    Peter:

    Hoi Sanny,
    De Voetbal-boys uit Gouda missen je wel een beetje tijdens het zaalvoetbal.
    Je krijgt de groetjes van ze.
    Doeg - doeg, veel plezier daar langs de Oost kust.

  • 21 November 2011 - 19:55

    Arjan:

    Sander, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Veel succes nog met je reis.

  • 21 November 2011 - 20:12

    Rob D.:

    He levensgenieter!

    Heerlijk man...
    Ik ben jaloers op je Sander.

    Enjoy it amigo!

    Groeten Rob

  • 21 November 2011 - 20:22

    Oom Cees:

    Hoi Sander
    Waarschijnlijk is hier een reuzenwolk op Nederland gevallen. Zo erg dat je maximaal 50 meter kan zien. Ook de temp.passen zich daarbij aan. Nat en kil. Wat ik wil zeggen is; Verschil zal er altijd zijn. Jij met een snorkeltje en wij met een beren muts. Pak wat je pakken kan en geniet volop zolang dat kan. Zorg wel bij terug komst voor extra warme kleding.
    Ook ik geniet van je verhalen en wens je nog veel zon en plezier

    Oom Cees

  • 22 November 2011 - 18:54

    Eva:

    Wauw=)

  • 23 November 2011 - 12:50

    Eline:

    Sannie, wauw wauw wauw, Fijn dat je zo aan het genieten bent:) Was ik maar stiekem in je rugzak geklommen;)

    Heel veel plezier met de road trip:)

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 November 2011 - 20:24

    Rolien Moeder Victor:

    Hallo Sander, Victor liet me vanavond je site zien. Geweldig leuk. Heb net alles zitten lezen en je geweldige foto's bekeken. Wat heb je al veel moois gezien en leuk dat je ook mensen "kent" en weer elders tegenkomt. Geniet er lekker van. Ik begrijp dat je nu een lange autoreis langs de kust gaat maken. Goede reis en tot de volgende keer.

  • 24 November 2011 - 08:16

    Jasper En Raymond :

    Sander! Leuk om te lezen dat je je goed vermaakt daar aan de andere kant van de wereld! In een Aziatisch plakboek over Australië terecht komen is denk ik ook ieders droom! Onze tickets zijn zojuist uit de printer gerold en over precies een maand landen wij ook in Autralie! Met Oud & Nieuw als we allebei in Sydney zitten moeten we zeker even meeten en 1 of misschien stiekem even 2 biertjes drinken;)

    Gr. Jasper en Raymond!

  • 24 November 2011 - 19:00

    Evert En Anja:

    Wat een leuke verhalen en foto's. Je houdt ons goed op de hoogte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 62581

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: