De droom is werkelijkheid geworden... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu De droom is werkelijkheid geworden... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Heer - WaarBenJij.nu

De droom is werkelijkheid geworden...

Door: Sander de Heer

Blijf op de hoogte en volg Sander

04 November 2011 | Australië, Sydney

Reis
Wauw, wat tof om hier te zijn. Het feest is begonnen en hier dan ook mijn eerste verslag vanuit het zonnige Sydney. Lekker vandaag in mijn korte broek en op slippers door de stad gelopen, maar dat komt later..

Eerst de reis. Alles ging prima! Spullen zijn veilig aangekomen, geen gekke dingen meegemaakt. Ik zit met een leuke groep mensen en na 10 uur in het vliegtuig van Amsterdam naar HongKong te hebben gezeten waren de eerste contacten gelegd. Het is moeilijk om alle namen en verhalen te onthouden en bij de goede personen te koppelen, maar naast alle andere indrukken doe ik mijn best, want het is super om al die mensen met hetzelfde doel te leren kennen.

HongKong
Ik had geen idee wat ik hiervan moest verwachten. Azie, met een Europese achtergrond.. Nou ik kan zeggen dat het met alleen maar meegevallen is en dat ik het heel tof vond. We kwamen 7 uur lokale tijd aan en werden naar een hotel gebracht. Dit stelde niet voor maar er was een douche en een bed, dus prima. Wat heb je als mens nog meer nodig na zo'n reis?
Ik ben met mijn kamergenoot Koen Matas(nederlands met spaanse afkomst) na 5 uur slapen om 3 uur de stad in gegaan waar we in eerste instantie een beetje doelloos om ons heen keken. We hadden geen idee, dus zijn we maar gewoon gaan lopen. Geweldige stad, en als reus kan je mooi alles overzien tussen de massa's (kleine) mensen.

We kwamen een tourverkoopster tegen, maar onder het mom van (we moeten alweer bijna verder vliegen) hebben we de tour kunnen afwijzen, maar wel informatie gekregen over een mooie plek om zelf heen te gaan. Dit was een Pier. Van daaruit konden hebben we een boottocht van een uur gemaakt door de baai waar deze stad omheen is gebouwd. Super.. met misschien twintig mensen zaten we heerlijk om ons heen te kijken en genoten we van een heerlijk briesje en uitzicht.
Daarna hebben we wat gegeten en toen onze reis vervolgd naar Sydney.

Beide vluchten van 10 uur waren goed te doen. De tweede vlucht was halfleeg, dus ik heb nog op drie stoelen naast elkaar kunnen liggen(slapen zat er niet in met al die geluiden en bewegingen).. Daarnaast nog filmpjes gekeken(stuk of 5 - waaronder een leuke animatie film: Arthur & the minimoos(ofzo).. prima te doen.. en er stonden 800 cd's op het prive schermpje, dus ik kon zelfs naar mijn helden van Mumford&Sons kunnen luisteren..

Sydney
In Sydney werden we na 2 reis-dagen goed opgehaald.. iedereen was gaar maar er konden nog wel wat gesprekjes vanaf.. We zijn met een busje langs een uitzichtpunt op het Opera huis gegaan en daarna naar het Hostel.
Daar een kamer met 7 anderen gekregen en een kleine rondleiding langs wat belanrijke (backpackers) plekken. Zoals de lounge waar ik nu zit, super! en de bar.
Savonds hebben we op het dak van een ander hostel gebbqt, heerlijk en mijn eerste stukje Kangeroo gegeten(Sorry mam!!). Daarnaast kwam er ook een Aboriginal langs, in een Tarzanpak(alleen een doekje om zijn middel) om te vertellen en muziek te maken. Hier kon ik wel vangenieten hoewel ik aardig aan het inkakken was daar boven op het dak. Ik heb nog een foto met hem gemaakt(die jullie later zien) en toen gingen we terug. Toen was er een optie om naar de kroeg te gaan, en ondanks mijn vermoeidheid ben ik toch meegegaan(gelukkig). Het was de bar van mijn organisatie waar een frans meisje op een gitaar speelde(super) en met de mensen van de groep hebben we een heerlijke avond gehad met de eerste Australische biertjes.

Vandaag hebben we een regeldag gehad. We zijn naar de bankgeweest, een nieuwe simkaart(nummer: +61410004126) en naar een autoverhuur(voro info).

We hebben heerlijk in het park gelunched en toen kregen we vrijheid tot vanavond om even een (klein 8) ) verhaaltje te schrijven voor alle toffe mensen in Nederland.

Ik heb jullie aardig geinformeerd zo en de kern van het verhaal is dat ik het super vind, hoewel het wel nog spannend is en een beetje aftasten, maar dat was niet onbekend.

Er staan mooie dingen op het programma maar dat bewaar ik als verrassing voor het volgende verhaal!! Dus kom zeker terug als ik mijn verslag doorzet.

Groeten uit het zonnige Sydney van een hele blije backpacker!

  • 04 November 2011 - 06:41

    Annemieke :

    HHee Sander! Klinkt super tot nu toe! Fijn dat alles goed is gegaan en je al wat contacten hebt gelegd (had ook niet anders van je verwacht)

    Veel plezier!!!!!x

  • 04 November 2011 - 06:54

    Brend:

    Geweldig!! Ik blijf je volgen man;)!

  • 04 November 2011 - 06:54

    Maartje:

    Hee Sander!

    Wat onwijs gaaf zeg! Stiekem ben ik wel een klein beetje jaloers haha. Heel veel plezier en geniet ervan!

    xx

  • 04 November 2011 - 07:00

    Monique:

    Super sander!! Geniet ervan!

  • 04 November 2011 - 07:17

    Mama:

    hoi Sander,
    Mooie berichten!!!
    Fijn te lezen dat alles goed is gegaan.
    hier gaat alles prima
    liefs mama

  • 04 November 2011 - 08:40

    Buurmeisje Danielle:

    Heey Sander!

    Super tof man! Leuk om je avonturen te lezen, ik blijf je volgen!
    Super veel plezier, maar dat moet helemaal goed komen zo te lezen;)
    X

  • 04 November 2011 - 08:53

    Joyce:

    Hé Sander!
    Goed om te horen dat de reis mee is gevallen! Als ik het zo eens bekijk kan jij je daar wel een half jaartje vermaken! Het klinkt in ieder geval prachtig, ik blijf je op de voet volgen haha!
    xxxxxxxxx

  • 04 November 2011 - 08:58

    Hans En Hanny:

    Super Sander om zo'n positief en gezellig reisverslag te lezen. We blijven je volgen.

  • 04 November 2011 - 10:13

    Max Mans:

    OUWE REUS!

    Beetje naar meisjes kijken met gitaartjes he vies mannetje :P
    Haha Veel plezier man verder! Ben erg blij dat het goed gaat :)

    Hier gaat t allemaal ook prima hoor :P

    Mazzol!

  • 04 November 2011 - 13:11

    Peter:

    Hoi Kanjer,
    Echt super om te lezen hoe je genoten hebt van Hong Kong en de reis naar Sydney. Lekker in korte broek, slippers aan, Australisch biertje wat wilt een mens nog meer.
    Leuk, dat je gelijk een paar foto's op de site hebt gezet.
    Groetjes uit Holland.

  • 04 November 2011 - 16:26

    Gerrie:

    Zooo Sander, wat een mooi eerste verslag. Echt fijn dat de reis goed is verlopen en dat jouw eerste indrukken positief zijn!. Veel plezier en succes de komende dagen.
    Groetjes uit Nieuwerkerk

  • 04 November 2011 - 16:28

    Jordy:

    Erg leuk om te lezen, goed te lezen dat de vlucht is goed gegaan en dat de eerste contacten gelegd zijn.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag, en blijf je zeker volgen. Gr jordy

  • 04 November 2011 - 17:09

    Tessa:

    Waauw klinkt echt supergaaf joh!
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Veel plezier en geniet ervan!

    xxxx.

  • 04 November 2011 - 17:14

    Evert En Anja:

    Leuk om al zo snel een reisverslag te lezen. Heel veel plezier daar.

  • 04 November 2011 - 17:37

    Ed En Marrie :

    Hoi Sander leuk om je verslag te lezen, blijven we zeker doen... Heel veel plezier gewenst..

    groetjes uit Waddinxveen

  • 04 November 2011 - 19:59

    Wesley:

    goed om te horen man !
    enjoy your journey !! :)

  • 04 November 2011 - 22:45

    Bart:

    Klinkt allemaal niet verkeerd gozer, en het leukste is, the fun just started! Geniet ervan!

  • 05 November 2011 - 09:52

    Fam.Wesseling:

    Hoi Sander,
    Als overburen gaan we proberen je te volgen tijdens je reis+ geniet ervan!

  • 05 November 2011 - 10:47

    Eline:

    Heej Sanniemannie!

    Wat kan je gezzelig schrijven zeg! fijn dat de reis zo goed is gegaan.

    Geniet van je reis, je hebt het verdiend na dat harde werken bij de AH!!!!

    Liefs Eline

  • 05 November 2011 - 17:47

    Stephanie:

    lieve sander ik ben blij tat je goet aan gekome bent en ik ben vandaag voor het eerst in gaalop geweest xxxxxxxxxxx steef

  • 06 November 2011 - 10:05

    Rob:

    He Sander!

    Goed dat je zo naar je zin hebt, geniet ervan!
    Ook ik zal je gaan volgen en wens je een mooie tijd in het land van Crocodile Dundee...

    Big Hug Rob

  • 06 November 2011 - 10:34

    Arie En Elly:

    Hey Sander,

    We gaan je volgen hoor. We hopen nog veel van je te horen over dit grote avontuur. We kijken uit naar je volgende verslag. Veel plezier aan de andere kant van de wereld.

  • 06 November 2011 - 16:40

    Anouk:

    Ha Sander,
    klinkt echt supertof allemaal!
    heel veel plezier nog en kijk ernaar uit om meer van je avonturen te horen :D


  • 06 November 2011 - 19:57

    Oom Ton:

    Lekker feesten en niet dat gezeur van huiswerk!!! Geniet ervan. Oom Ton

  • 07 November 2011 - 16:50

    Eva:

    Leuke foto's! Veel plezier meneertje,
    x Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 62760

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 18 April 2016

Nieuw-Zeeland

15 Oktober 2015 - 16 Februari 2016

Azië met Marijke

01 November 2011 - 18 April 2012

First Journey - Down Under

Landen bezocht: